استابلایزر
چرا استابلایزر فقط ولتاژ را تغییر می دهد و تاثیری بر آمپر ندارد؟
آذر ۲, ۱۳۹۸
نکات استفاده از استابلایزر
نکات استفاده از استابلایزر
آذر ۲, ۱۳۹۸
استابلایزر
چرا استابلایزر فقط ولتاژ را تغییر می دهد و تاثیری بر آمپر ندارد؟
آذر ۲, ۱۳۹۸
نکات استفاده از استابلایزر
نکات استفاده از استابلایزر
آذر ۲, ۱۳۹۸

آیا تلویزیون LED نیاز به استابلایزر دارد؟ (سوالات رایج در خصوص استابلایزر)

در این مقاله قصد داریم در مورد استابلایزر و سوالات مربوط به آن بیشتر توضیح دهیم و امیدواریم که بتوانید جواب سوال خود را در ادامه مطلب بگیرید، با ما همراه باشید.

در جواب به این سوال که:

آیا تلویزیون LED به استابلایزر احتیاج دارد؟

باید بگوییم که “بستگی دارد”! تلویزیون LED به استابلایزر نیاز دارد! هنگامی که نوع قدیم تلویزیون یعنی CRT مورد استفاده قرار می گرفت استابلایزر نداشت، اما در مناطقی که معمولا نوسانات ولتاژ رخ می دهد آنها را نصب می کردند . اما این معیار برای تلویزیون های مدرن به گونه ای طراحی شده اند که حتی در شرایط ولتاژ کم ولت کار کنند. ممکن است در خانه ای ولتاژ به طور معمول 220-230 ولت باشد. بنابر این اگر منطقه شما دارای نوسانات ولتاژ بالاتری باشد باید یکی از دستگاه های استابلایزر خانگی را تهیه کنید در غیر اینصورت در محدوده مذکور نیاز به آن ندارید.

آیا استابلایزر انرژی مصرف می کند؟

این به کارآیی استابلایزر بستگی دارد. استابلایزرهای ارزان قیمتی که از ترانس یا سروو موتور یا قطعات با کیفیت پایین استفاده می کنند، که به دلیل عملکرد نادرست گرم می شوند. ولی باید بهترین محافظ برق خانگی را تهیه کنید.به طور کلی استابلایزر خوب دارای راندمان 80% است و این بدان معنی است که استابلایزر 20% توان مصرف می کند.

هنگام شروع کمپرسور AC ولتاژ چقدر کاهش می یابد؟

کمپرسور های AC بارهای زیادی دارند. افت ولتاژ بیشتر از این که به کمپرسور بستگی داشته باشد به عواملی مانند سختی منبع ولتاژ و نوع استارت بستگی دارد اگر ولتاژ مورد استفاده آن 25-50% باشد جایی نگرانی وجود ندارد اما اگر بالاتر از آن باشد ممکن است مدار شما بسیار طولانی باشد و یا اینکه سیم بسیار کم باشد، اگر با اطمینان این کار شروع شود بسیار خوب است، اما در صورت ایستادن موتور مشکل در راه اندازی آن است که در این حالت مدار شروع باید با سیم بزرگتر یا مجموعه های متعدد تقویت شود.

چرا در برخی از استابلایزرها از تاخیر زمانی استفاده می شود؟

دلیل واقعی آن قفل شدن کمپرسور قطعات خانگی مانند یخچال است. اگر کمپرسور در حال اجرا ( برای مثال یخچال و فریزر) با قطع برق کوتاه مدت ( لحظه ای) قطع شود ( کمتر از 10 ثانیه )، کمپرسور قفل میشود. موتور جریان سنگین می کشد و کمپرسور داغ می شود. در مورد کمپرسور این نکته وجود دارد که در آن محافظت در برابر حرارت بیش از حد وجود دارد. این مشکل با استابلایزر حل می شود. استابلایزر بهترین محافظ برق برای لوازم خانگی می باشد. اگر کمپرسور در حال قطع شدن با قطع برق کوتاه مدت روبرو شود، تاخیر در کمپرسور ایجاد می شود در نتیجه تاخیر زمان کامل می شود و این زمان باعث می شود که کمپرسور به حالت نرمال خود باز گردد و فرصت کافی را برای اینکه کمپرسور بتواند خود را از مرحله قفل بخار خارج کند به آن می دهد.

در واقع تاخیر زمان در بعضی از استابلایزرها استفاده می شود زیرا به کمپرسور کمک می کند تا زمان متعادل سازی مناسب و همینطور در طول قطع برق را به دست آورد. این کار در محافظت از دستگاهی که کمپرسور نامگذاری شده است از آغاز فرکانس کمک می کند و ایمنی مناسب تجهیزات متصل را تضمین می کند، این کار در مورد نوسانات ولتاژ است که تاخیر ایجاد می کند.

استابلایزر

کمپرسور

زمانی که بر روی استابلایزرAC ولتاژ بالا نشان داده شود چه اتفاقی می افتد؟

این دستگاه یک ترانسفورماتور خودکار چند کاره است و دارای یک مدار سوئیچینگ اتوماتیک برای تغییر موقعیت است. این دستگاه طراحی شده است تا در طیف وسیعی از ولتاژها کار کند، احتمالا در طیف وسیعی در حدود +20/-20 از ولتاژ خروجی صحیح و داشتن شیر در هر 5-10% از محدوده تصحیح

For 120 v…-20% = 96v, +20% = 144v
For 240 v…-20% = 192v,+20% = 288v
برای 10% مرحله تصحیح +/-20% ، این یعنی 5 ضربه
برای 5% مرحله تصحیح -/+20% ، این یعنی 9 شیرآب

قطع برق یا کاهش ناگهانی ولتاژ معمولا در اثر افزایش منبع های تغذیه بیش از حد یا اضافه شدن ناگهانی بار بسیار به مدار نیرو ایجاد می شود. ژنراتور نمی تواند تمام نیروی مورد نیاز دستگاه متصل را تامین کند. بنابر این ولتاژ کاهش می یابد و شما آن چیزی را مشاهده می کنید که به عنوان خاموشی شناخته می شود. ولتاژ پایین معمولا به دلیل عدم تنظیم درست منبع اتفاق می افتد، اگر چه در صورت از دست دادن ناگهانی مقدار زیادی بار نیز می تواند اتفاق بیافتد. سیستم کنترل ژنراتور نمی تواند به اندازه کافی سریع پاسخ دهد، بنابر این ولتاژ افزایش می یابد تا ورودی برق ژنراتور کاهش یابد. بنابر این به استابلیزر نیاز قطعی خواهید داشت!

پیشنهاد می شود این مقاله را نیز در مطالعه نمایید.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

5 Comments

  1. شکری گفت:

    سلام و عرض احترام
    برای یخچال فريزر (سايد بای سايد) سامسونگ چه مدل استابلایزر توصیه میکنید؟

  2. […] یخچال و فریزر یا محافظ ساید بای ساید و یا به عنوان بهترین محافظ تلویزیون در برابر نوسانات برق باشند. دستگاه های تنظیم کننده […]

  3. فرزین رضاپور گفت:

    سلام‌
    برای هر وسیله برقی باید جاداگانه استابیلیزر خرید یا برای کل منزل باید حساب کرد و خرید !؟

    • مدیر سایت استابلایزر گفت:

      با سلام. بهتر است استابلایزر را برای کل منزل تهیه فرمائید. چنانچه بودجه محدود دارید صرفا برای تجهیزات حساس تهیه فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.