استابلایزر تلویزیون و یخچال
آیا استابلایزر تلویزیون را می توان برای یخچال هم استفاده کرد؟
آذر ۲, ۱۳۹۸
سوالات ایتابلایزر محافظ تلویزیون
آیا تلویزیون LED نیاز به استابلایزر دارد و… ؟ (سوالات رایج استابلایزر)
آذر ۲, ۱۳۹۸
استابلایزر تلویزیون و یخچال
آیا استابلایزر تلویزیون را می توان برای یخچال هم استفاده کرد؟
آذر ۲, ۱۳۹۸
سوالات ایتابلایزر محافظ تلویزیون
آیا تلویزیون LED نیاز به استابلایزر دارد و… ؟ (سوالات رایج استابلایزر)
آذر ۲, ۱۳۹۸

چرا استابلایزر فقط ولتاژ را تغییر می دهد و تاثیری بر آمپر ندارد؟

در این مقاله قصد داریم در مورد بعضی از سوالات رایج مربوط به استابلایزر پاسخ دهیم با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی سوال های خود را پیدا کنید.

در جواب به این سوال که:

1)چرا استابلایزر فقط ولتاژ را تغییر می دهد و تاثیری بر آمپر ندارد؟

باید بگوییم که علت این امر این است که استابلایزر خانگی برای محافظت از تجهیزات الکتریکی به آنها متصل شده است و این تجهیزات را از نوسانات ولتاژ اعم از 190 ولت تا 270 ولت محافظت می کند. از آنجا که بار متصل به آن ثابت است و جریان نیز کشیده شده است و مسئله جریان متفاوت در اینجا صدق نمی کند. استابلایزر خانگی به طور کلی برای اتصال تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و سایر وسایل برقی خانگی استفاده می شود. اگر می خواهید یک بار متغیر از جریان متغیر و ظرفیت بیشتری در جریان داشته باشید بهتر است ترانسفورماتور داشته باشید.

2)آیا می توانیم یک‌ استابلایزر را برای کل وسایل الکترونیکی منزل نصب کنیم؟

در جواب باید بگوییم که بله اگر بخواهید می توانید! اگر در ایالات متحده زندگی می کنید و اگر فقط یک استابلایزر دارید بهتر است آن را فقط برای یک وسیله الکتریکی مانند: رایانه، مودم، روتر و ساعت الکترونیکی استفاده کنید، زیرا واشر، خشک کن و اجاق های برقی، لامپ و فن ها برای روزهای سخت ساخته شده اند و خود می توانند نوسانات ولتاژ خط معمولی را برطرف کنند. مگر در مواردی که رعد و برق و یا برخی از اتفاقات جدی اتفاق بیافتد که در این صورت نیاز به استابلایزر غیر قابل انکار خواهد بود و بهتر است در اینگونه مواقع برای تمامی دستگاه استابلایزر تهیه کنید و به آن اعتماد کنید.

3)آیا استابلایزر قابل بارگیری است؟ اضافه بار استابلایزر به چه معنی است و عوارض جانبی آن چیست؟

نه نمیتوان آن را بیش از حد بارگیری کرد برای مثال اگر شما یک استابلایزر را که 0.25 kva ولتاژ دارد را در اختیار دارید می توانید آن را برای تلویزیون استفاده کنید زیرا این ولتاژ برای تلویزیون مناسب است، اما اگر این استابلایزر برای یخچال نصب کنید 0.5 kva ولتاژ به استابلایزر استفاده می شود. بنابر این تاثیر آن بر روی استابلایزر بسیار زیاد است و باعث افزایش درجه حرارت استابلایزر می شود در نتیجه باعث می شود که سیم پیچ آن بسوزد.

4)چرا به جای فیوز از استابلایزر استفاده می کنیم؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که فیوز برقی وسیله ای است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی و وسایل برقی در برابر جریان بالا ناشی از اتصال کوتاه یا اضافه بار به دلیل برداشت جریان بالا استفاده می شود. فیوز یک قطعه کوتاه از سیم است که ماده ای با مقاومت بالا و نقطه ذوب کم ساخته شده است. استابلایزر وسیله ای است که به طور خودکار ولتاژ ثابت را در ورودی های هر دستگاه خانگی تک فاز یا صنعتی سه فاز با جریان ثابت حفظ می کند. مقادیر ثابت بدون در نظر گرفتن تغییرات ولتاژ یا بار جریان اصلی حفظ می شود.

استابلایزر

تغییرات ولتاژ

5)آیا استابلایزر می تواند توان را افزایش دهد؟

استابلایزر یا تثبیت کننده ولتاژ همانطور که از نام آن مشخص است می تواند ولتاژ منبع تغذیه را تثبیت کند و نمی تواند توان را افزایش دهد. در واقع هیچ دستگاهی نمی تواند توان را افزایش دهد. در واقع آن را ( استابلایزر AC ) می نامند. برای افزایش یا کاهش ولتاژ تامین در صورت لزوم، برای نگه داشتن آن در مقدار مجاز استفاده می کنند. مراحل بالا توسط برخی از رله ها و مدار الکترونیکی کنترل می شود.

6)آیا ولتاژ کم می تواند به لوازم منزل آسیب برساند؟

تمامی لوازم منزل انرژی موردنیاز خود را لازم دارند که طبق فرمول برابر است با: P=V*I یعنی: ولتاژ لوازم خانگی= V، جریانی که توسط دستگاه در ولتاژ نامی کشیده شده است تا نیاز انرژی را برآورده کند . به مطلب زیر توجه کنید

حال شرایطی را در نظر بگیرید که ولتاژ به همان میزان پایین تر از مقدار مورد نیاز آن باشد. چه اتفاقی خواهد افتاد؟

ولتاژ پایین است و دستگاه برای جبران توان که کافی نیست جریان بیشتری را ایجاد می کند P خود جریان بیشتری را ایجاد می کند. با افزایش جریان در رسانا، گرمای بیشتری تولید می کند. ولتاژ پایین آمده و جریان بالا رفته در نتیجه گرمای بیشتری تولید می شود و این ممکن است سیم کشی عایق را خراب کرده و به وسایل منزل شما آسیب برساند.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.