مشکلات برق و تأثیر آنها بر عملکرد ماشین
مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس و استابلایزر
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱
کاربرد های مختلف ترانسفورماتور ایزوله و تفاوت آنها
کاربرد های مختلف ترانسفورماتور یا ترانس ایزوله و تفاوت آنها
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱
مشکلات برق و تأثیر آنها بر عملکرد ماشین
مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس و استابلایزر
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱
کاربرد های مختلف ترانسفورماتور ایزوله و تفاوت آنها
کاربرد های مختلف ترانسفورماتور یا ترانس ایزوله و تفاوت آنها
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۱

توان جریان متناوب (AC) نوعی از برق می باشد که جریان آن به طور مداوم در حال تغییر جهت می باشد. به خانه و محیط های کار نیروی برق تحویل داده شده است. برای بیشتر مشاغل و تنظیمات صنعتی برق سه فاز تحویل داده می شود تا بارهای بیشتری را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که بیشتر دستگاهها دارای برق تک فاز می باشند.

برق تک فاز و سه فاز چه تفاوتی با هم دارند؟

برق تک فاز یک مدار برق جریان متناوب (ac ) دو سیم است. به طور معمول، یک سیم برق وجود دارد. سیم فاز و یک سیم خنثی، که جریان بین سیم برق (از طریق بار) و سیم خنثی جریان دارد. برق سه فاز یک مدار تغذیه AC سه سیم است که هر سیگنال ac فاز 120 درجه الکتریکی از هم فاصله دارد.

منازل مسکونی معمولاً با منبع تغذیه تک‌فاز کار می کنند، در حالی که تأسیسات تجاری و صنعتی معمولاً از منبع تغذیه سه فاز استفاده می کنند. یک تفاوت اساسی بین تک فاز در مقابل سه فاز این است که منبع تغذیه سه فاز بارهای بالاتر را بهتر در خود جای می دهد. منبع تغذیه تک‌فاز معمولاً هنگام استفاده از بارهای معمولی، به جای موتورهای بزرگ، از روشنایی یا گرمایش استفاده می شوند. سیستم های تک فاز را می توان از سیستم های سه فاز استخراج کرد.

در ایالات متحده، این کار از طریق یک ترانسفورماتور یا ترانس برای دریافت ولتاژ مناسب انجام می شود، در حالی که در اتحادیه اروپا به طور مستقیم انجام می شود. سطح ولتاژ در اتحادیه اروپا به گونه ای است که یک سیستم سه فاز می تواند به عنوان سه سیستم تک فاز نیز عمل کند.

تک فاز در مقابل برق سه فاز

یک تفاوت مهم دیگر بین برق 3 فاز در مقابل برق تک‌فاز قوام تحویل نیرو است. به دلیل اوج و افت ولتاژ، منبع تغذیه تک‌فاز به سادگی سازگار با منبع تغذیه سه فاز را ارائه نمی دهد. منبع تغذیه سه فاز با سرعت ثابت و ثابت برق را تحویل می دهد.

با مقایسه برق تک‌فاز و سه فاز، منبع تغذیه سه فاز کارایی بیشتری دارند. منبع تغذیه سه فاز توانایی انتقال منبع تغذیه تک فاز برق را دارد و تنها به یک سیم اضافی نیاز دارد. به همین دلیل منبع تغذیه این توانایی را دارد که حتی اگر دارای سه سیم یا چهار سیم باشد رسانای کمتری نسبت به منبع تغذیه تک فاز انتقال مقدار مشخصی از برق را استفاده می کند.

تفاوت در تنظیمات سه فاز و تک‌ فاز

بعضی از منبع تغذیه سه فاز از سیم چهارم استفاده می کنند که یک سیم خنثی است. دو پیکربندی متداول سیستم های سه فاز با نام های wye و delta شناخته می شوند. یک پیکربندی دلتا فقط سه سیم دارد، در حالی که یک پیکربندی wye ممکن است سیم چهارم، خنثی داشته باشد. منبع تغذیه تک فاز دارای سیم خنثی نیز هست.

هر دو سیستم برق تک‌فاز و سه فاز دارای نقش هایی می باشند که کاملا مناسب آنها می باشد. اما سیستم ها کاملاً با یکدیگر تفاوت دارند.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر سه فاز یا صنعتی و یا سفارش تولید استابلایزر تک فاز یا هرگونه سوال در خصوص استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.