استابلایزر
استابلایزر استاتیک و استابلایزر سروو موتوری
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
مشکلات برق و تأثیر آنها بر عملکرد ماشین
مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس و استابلایزر
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
استابلایزر
استابلایزر استاتیک و استابلایزر سروو موتوری
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
مشکلات برق و تأثیر آنها بر عملکرد ماشین
مشکلات برق شهر و استفاده از ترانس و استابلایزر
مهر ۲۵, ۱۴۰۰

استابلایزر خودکار سطح ولتاژ ثابت را نسبت به بارهای تجهیزات الکتریکی که به یک ولتاژ ثابت و قابل اطمینان نیاز دارند، حفظ می کنند. با وجود انواع ابزار تنظیم ولتاژ، انتخاب بهترین وسیله برای تنظیم بارهای تجهیزات امری چالش برانگیز است. لازم است بدانید که در یک استابلایزر اتوماتیک به دنبال چه چیزی می گردید. در غیر این صورت، تجهیزات شما آسیب می بینند و هزینه و وقت زیادی از شما گرفته می شود. در زیر، پنج ویژگی برتر تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک با کیفیت بالا را لیست می کنیم تا به شما کمک کند بهترین انتخاب را برای تجهیزات خود پیدا کنید.

استابلایزر خودکار چیست؟

تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR) وسیله ای الکترونیکی است که سطح ولتاژ ثابت تجهیزات الکتریکی را با همان بار حفظ می کند. AVR تغییرات ولتاژ را تنظیم می کند تا منبع تغذیه ثابت و قابل اطمینان را ارائه دهد. بدون استابلایزر، ولتاژ می تواند دستگاه های الکتریکی را آویزان، افزایش یا افزایش و آسیب برساند.

چه زمانی از استابلایزر خودکار در مقابل هادی ها استفاده کنیم؟

به طور معمول، استابلایزر خودکار در مواردی عمل می کنند که تنظیم ولتاژ با تغییر اندازه هادی یا منبع حاصل نمی شود. در تجهیزات الکتریکی مانند دینام، بار می تواند به طور ناگهانی تغییر کند. در این حالت، سیستم تحریک نیز برای ایجاد ولتاژ ثابت در شرایط بار جدید باید تغییر کند. تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک در قسمت تحریک کننده کار می کند و ولتاژ خروجی تحریک کننده و جریان میدان را تغییر می دهد.

استابلایزر

چگونه یک تنظیم کننده ولتاژ خودکار را انتخاب کنیم؟

در زیر، پنج ویژگی برتر استابلایزر اتوماتیک با کیفیت بالا را لیست می کنیم تا به شما کمک کند بهترین دستگاه را برای تجهیزات خود پیدا کنید.

1. تنظیم ولتاژ مطلوب زمانی حاصل می شود که مقدار ولتاژ معادل تمام بارهای تجهیزات الکتریکی باشد. عوامل مختلفی می توانند بر تنظیم ولتاژ تأثیر بگذارند، از جمله اندازه و نوع سیم و کابل، راکتانس ترانسفورماتور و کابل ها، استارت موتور، طراحی مدار و ضریب توان. صرف نظر از این موانع احتمالی، تنظیم ولتاژ باید با دقت 1 ± انتخاب شود. این نیاز مشکلات عدم تعادل سه فاز را برطرف می کند و انحراف ولتاژ را به حداقل می رساند.

2. دامنه ولتاژ ورودی اولین قدم در انتخاب بهترین تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک تعیین دامنه ولتاژ ورودی شماست. دامنه ولتاژ ورودی باید گسترده و جابجا شده باشد زیرا ولتاژهای خط بیش از افزایش کاهش می یابند. این ویژگی به جای تصحیح زیاد امکان اصلاح بیشتر کم را فراهم می کند. همچنین به استابلایزر اتوماتیک امکان تنظیم بیشتر در برابر فشار یا افزایش را می دهد و برای موارد شدید حداکثر آن را به تصحیح ولتاژ می دهد.

3. امپدانس پائین امپدانس مقاومت یک جز component در برابر جریان جریان الکتریکی است که با اهم اندازه گیری می شود. هدف تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک دستیابی به امپدانس پایین است. برهم کنش بین جریان بار و امپدانس منبع می تواند باعث ایجاد ولتاژ کم، امواج هارمونیکی و عدم تعادل ولتاژ شود. در حالت ایده آل، تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک شما در صورت داشتن امپدانس کم از همه اینها جلوگیری می کند.

استابلایزر خودکار چیست؟

استابلایزر خودکار چیست؟

4. سازگاری با بار راه حل های تنظیم ولتاژ باید برای اطمینان از عملکرد آن و جلوگیری از تداخل در کار سایر بارهای متصل به همان منبع تغذیه، با بار مشخص شده سازگار باشند. استابلایزر اتوماتیک با عملکرد بالا باید قادر به تحمل بارهای با جریان های شروع بالا، تمام فاکتورهای قدرت و عوامل تاج بالا باشند. برای جلوگیری از بی ثباتی، سرعت پاسخ تنظیم کننده باید طوری طراحی شود که با منابع تغذیه الکترونیکی مورد استفاده در بسیاری از تجهیزات امروزی کار کند.

5. دقت ولتاژ وظیفه اصلی استابلایزر اتوماتیک این است که سطح ولتاژ را دقیق تر کند، اما سطح دقت مطلوب برای برنامه شما چیست؟

دقت ولتاژ به نیاز بار بحرانی بستگی دارد. به طور معمول، استابلایزر خودکار در مدارهایی کار می کنند که با تغییر اندازه هادی نمی توان تنظیم ولتاژ را انجام داد. پنج ویژگی ذکر شده در بالا برای یک تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک بسیار مهم است تا بتواند در کاربردهای سخت گیرانه عملکرد مطلوبی داشته باشد. در برنامه هایی که تکانه های ولتاژ، سنبله ها و گذرا مهم هستند، شما باید سرکوب موقت را به عنوان یک ویژگی مهم در نظر بگیرید.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر خانگی یا سفارش تولید استابلایزر خانگی با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.