استابلایزر یا یوپی اس
تفاوت استابلایزر و یو پی اس (UPS) در چیست؟
آبان ۱, ۱۴۰۲
استابلایزر سه فاز
استابلایزر سه فاز چگونه کار می کند؟
آبان ۱, ۱۴۰۲
استابلایزر یا یوپی اس
تفاوت استابلایزر و یو پی اس (UPS) در چیست؟
آبان ۱, ۱۴۰۲
استابلایزر سه فاز
استابلایزر سه فاز چگونه کار می کند؟
آبان ۱, ۱۴۰۲
Show all

راهنمای انتخاب بهترین استابلایزر خانگی

استابلایزر خانگی

در تمامی مجتمع ها و خانه های مسکونی، باید از استابلایزرهای خانگی برای محافظت از وسایل برقی استفاده شود. آیا شما می دانید نوسانات ولتاژ برق می تواند چه بلایی بر سر وسایل برقی شما بیاورد. این در حالی است که برای خرید وسایل برقی باارزش، باید هزینه بسیار زیادی را خرج کنید و حتی اگر یک نقص فنی در وسیله رخ بدهد، بعد از تعمیرات ممکن است این دستگاه همانند روز اول برای شما کارایی نداشته باشد. بنابراین بهترین راهکار این است که شما از استابلایزر خانگی استفاده کنید تا از این طریق بتوانید وسایل برقی خانه خود را از هر گونه آسیب ناشی از نوسانات جریان برق، در امان داشته و بهترین عملکرد و کارایی را از وسایل برقی خود به دست بیاورید.

اما حتما این سوال برای شما به وجود آمده است که بهترین استابلایزر خانگی چه ویژگی هایی دارد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا نکات لازم برای انتخاب بهترین استابلایزر خانگی را در اختیار شما قرار دهیم.

چرا خرید بهترین استابلایزر خانگی اهمیت دارد

در صورتی که برای خرید استابلایزر خانگی اقدام کنید، متوجه می شوید که برندهای زیادی در این زمینه فعالیت داشته و از نظر قیمت استابلایزر نیز تنوع بسیار زیادی را شاهد خواهید بود. شما باید به اندازه کافی تحقیق کرده و حتی از کارشناسان متخصص در این زمینه سوال بپرسید تا بهترین استابلایزر فاراتل خانگی نصیب شما گردد. متاسفانه انواع استابلایزر چینی در بازار وجود دارد که طول عمر کوتاهی دارند ولی با قیمت بالا به مشتریان فروخته می‌ شوند. در این میان شما تنها کسی هستید که ضرر می کنید چون یک استابلایزر ناکارآمد در اختیار دارید که حتی نمی تواند وسیله برقی شما را به‌ خوبی محافظت کند. به همین دلیل است که انتخاب بهترین استابلایزر خانگی اهمیت پیدا می‌ کند.

شرکت الکترو گستر ایران یکی از بهترین و معروف ترین شرکت ها با سابقه طولانی در زمینه فروش انواع استابلایزر در خدمت شما خواهد بود. در صورتی که به فکر خرید استابلایزر خانگی هستید می توانید با شماره تلفن های ۰۲۱۳۳۹۹۹۱۷۳ . و ۰۲۱۳۳۹۹۹۱۷۲ تماس گرفته و از کارشناسان ما مشورت بگیرید. کارشناسان و متخصصین ما موظف هستند کلیه اطلاعات تخصصی در مورد انواع استابلایزرهای خانگی در اختیار شما قرار داده و براساس نوع وسایل برقی در منزل شما بهترین استابلایزر خانگی را به شما پیشنهاد کنند.

چگونه بهترین استابلایزر خانگی را انتخاب کنیم؟

اما اکنون به موضوع اصلی بپردازیم که در انتخاب بهترین استابلایزر خانگی باید چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ تعداد وسایل برقی موجود در خانه، نوع وسایل برقی و همچنین میزان جریان برقی که هر کدام از آن ها مورد استفاده قرار می دهند، سه فاکتور اصلی در انتخاب بهترین استابلایزر خانگی به حساب می آیند. اما از آنجایی که هر کدام از وسایل برقی، جریان بررق متفاوتی  را نیاز دارند، چگونه می توان استابلایزری را تهیه کرد که بتواند از تمامی وسایل برقی موجود در خانه محفاظت کند؟ برای این منظور شما باید ابتدا میزان جریان برقی که توسط هر کدام از وسایل برقی در خانه مصرف می شوند را یادداشت کنید. بر روی هر کدام از وسایل، مقدار ولتاژ جریان برقی که مورد استفاده قرار می‌گیرد شده است. اکنون مجموع وات یا همان میزان جریان برق مصرفی توسط وسایل برقی خود را حساب کنید و براساس آن، بار استابلایزر خانگی خود را مشخص نمایید. قطعاً برای محاسبه مقدار بار استابلایزر خانگی دچار یک چالش بسیار بزرگ خواهید شد و حتماً این تصور برای شما به وجود آمده است که انجام چنین کاری نیاز به تخصص بسیار بالایی دارد. شما می توانید توان استابلایزرها را بر اساس VA (ولت آمپر) و یا KVA (کیلو ولت آمپر) حساب کنید. برای این منظور کافی است طبق مراحل زیر پیش بروید:

– ولتاژ ورودی را برای محافظت از تجهیزات برقی یا مدار مشخص کنید.

–  میزان قدرت مورد نظر برای حفاظت از تجهیزات برقی یا مدار را تعیین کنید.

– ولتاژ را در جریان ضرب کنید تا مقدار VA به دست آید. اکنون اگر عدد حاصل را بر 1000 تقسیم کنید مقدار  KVA در استابلایزر به دست خواهد آمد.

برای مثال فرض کنیم که یک استابلایزر خانگی با ولتاژ 120 ولت، 40 آمپر است. مقدار VA آن عبارت است از:

120 × 40 = 4.800 VA

چگونه می توان قدرت واقعی استابلایزر های خانگی را محاسبه کرد؟

وقتی در مورد بهترین استابلایزر خانگی صحبت می‌کنیم منظور ما این است که برای خرید استابلایزر به سراغ انواعی بروید که از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند. در این صورت کوچکترین نوسانات برق توسط استابلایزر تشخیص داده شده و وسایل برقی شما تحت حفاظت کامل قرار می ‌گیرند. همان گونه که می دانید استابلایزر قرار است از طریق تعدیل ولتاژ جریان برق، شرایط کاملاً یکنواخت و ثابت را در جریان برق ساختمان ایجاد کرده و در نتیجه وسایل برقی بدون هیچ گونه آسیبی، بهترین کارایی را برای شما ارائه کنند.

برای بررسی قدرت استابلایزرهای خانگی، از واحد ولت آمپر استفاده می شود. برای محاسبه آمپر استابلایزرها، روش های مختلفی وجود دارد. اما لازم است این نکته را در نظر بگیرید که استابلایزرهای خانگی غالباً دارای ظرفیت بارگذاری بسیار بالایی هستند و در نتیجه معمولاً در طراحی آن ها به گونه‌ای عمل شده است از حالت پایدار یا آمپر کامل استفاده کنند. برای اینکه بتوانید میزان آمپر استابلایزر را محاسبه کرده و در نتیجه به دنبال آن بتوانید بهترین استابلایزر خانگی را خریداری کنید، روش های زیادی در پیش روی شما قرار دارد:

  • در اولین قدم شما باید میزان جریان هر کدام از دستگاه هایی که در خانه از آن ها استفاده می کنید را مورد بررسی قرار دهید. اگر دفترچه راهنمای وسایل برقی را با دقت مورد بررسی قرار دهید، می توانید جریان برق مورد نیاز برای هر کدام از آن ها را در اختیار داشته باشید.
  • البته روش دیگر این است که شما از تکنسین ها برای اندازه گیری جریان برق هر کدام از وسایل برقی کمک بگیرید.

اکنون برای اینکه قدرت استابلایزر خانگی را بررسی کرده و مطمئن شوید که آیا بهترین استابلایزر خانگی در اختیار شما قرار گرفته است یا نه، باید از یک فرمول ریاضی استفاده کنید. در این مطلب توضیح داده شد که به راحتی می توانید مقدار KVA را به دست بیاورید. اکنون باید توان استابلایزر خود را مورد بررسی قرار دهید. در ساختمان های مسکونی باید جریان برق ۲۲۰ ولت برقرار باشد و چون باید از استابلایزری استفاده کنید که بتواند ولتاژ جریان برق را به مقدار ۲۲۰ ولت تعدیل نماید، حال برای محاسبه قدرت استابلایزر باید مقدار ۲۲۰ ولت را در حداکثر آمپر جریان برق براساس نوع وسایل برقی موجود در خانه خود ضرب کنید. اگر عدد به دست آمده با مقدار ‏ KVA محاسبه ‌شده برابر بود، یعنی شما یک استابلایزر بسیار عالی را در اختیار دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.