تفاوت تثبیت کننده ولتاژ و ترانس
تفاوت تثبیت کننده ولتاژ و ترانس
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
محافظ استابلایزر
استابلایزر خانگی بهتر است یا محافظ برق
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
تفاوت تثبیت کننده ولتاژ و ترانس
تفاوت تثبیت کننده ولتاژ و ترانس
آذر ۱۳, ۱۴۰۱
محافظ استابلایزر
استابلایزر خانگی بهتر است یا محافظ برق
آذر ۱۳, ۱۴۰۱

آیا می دانید که تمامی لوازم خانگی باید مجهز به استابلایزر خانگی باشند تا از سوختگی و یا نقص فنی در آن ها جلوگیری گردد؟ دنیای الکتریسیته، دنیای بسیار عجیبی است. شاید این تصور در بین مردم وجود داشته باشد که جریان برق در طول روز و در تمامی مناطق کشور یکسان است اما چنین چیزی نبوده و متاسفانه نوسانات بسیار زیادی در جریان برق وجود دارد که اگر شما بخواهید وسایل برقی خود را مستقیماً به این جریان وصل کنید، در مدت زمان کوتاهی دچار سوختگی و نقص‌های فنی شدید خواهد شد. در زمان استفاده کردن از استابلایزر خانگی تک فاز اهمیت زیادی پیدا می‌ کند. اگر این سوال برای شما به وجود آمده است استابلایزر خانگی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم، حتما این مطلب را با دقت مطالعه نمائید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

استابلایزر خانگی چیست و چگونه کار می کند؟

اگر میخواهید بدانیدکلا استابلایزر چیست این مقاله را مشاهده کنید. همان گونه که گفته شد، جریان برق یک جریان کاملاً یکنواخت و ثابت نیست. به دلیل شرایط تولید برق، نوسانات بسیار زیادی در آن وجود دارد. گاهی اوقات شدت جریان برق افت کرده و گاهی اوقات بسیار بالا می رود. قطعاً چنین نوساناتی می تواند باعث سوختگی موتور وسایل برقی شود. به همین دلیل ما به تجهیزاتی نیاز داریم که بتوانند جریان برق را تعدیل کنند.  استابلایزر خانگی بهترین گزینه برای یکنواخت کردن جریان برق است. به طور کلی در خانه ها باید جریان برق ۲۲۰ ولت برقرار باشد. اما گاهی اوقات جریان از این حد افت کرده و یا اینکه فراتر از آن می ‌رود. استابلایزر باعث می ‌شود که جریان ورودی خانه تعدیل شده و به مقدار ۲۲۰ ولت برسد. در نتیجه آسوده خاطر خواهید بود که هیچ مشکلی برای وسایل برقی به وجود نمی‌آید. به خصوص در شرایط حاضر که قیمت وسایل برقی گران شده است، وجود استابلایزر خانگی اهمیت بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. اما اجازه دهید در مورد این موضوع صحبت کنیم که استابلایزر خانگی چگونه کار می کند؟

وظیفه استابلایزر خانگی تعدیل جریان برق در خانه است تا جریان ۲۲۰ ولت برقرار شود. بنابراین اگر شدت جریان برق ورودی از این مقدار کمتر باشد، استابلایزر موظف است که جریان را تقویت کند. به این عمل، Boost گفته می شود. اما ممکن است که شدت جریان برق ورودی از ۲۲۰ ولت بیشتر باشد. در این زمان استابلایزر نقش Buck را ایفا خواهد کرد و میزان جریان ورودی را به ۲۲۰ ولت کاهش می‌دهد. در چنین شرایطی تمامی وسایل خانگی شما از یک جریان برق ثابت استفاده می‌کنند.

نحوه تعدیل جریان برقی توسط استابلایزر خانگی:

اما حتماً این سوال برای شما به وجود آمده است که تعدیل جریان برق در داخل استابلایزر به چه صورت پیش می‌ رود؟ در انواع قدیمی استابلایزرها از ترانس برای جریان برق استفاده می شد و در نتیجه نوع ترانس ها و محل قرارگیری آن ها در استابلایزر، تعیین کننده نحوه تعدیل جریان برق بود. اما در انواع جدید از استابلایزر سرو موتور استفاده می ‌شود که بسیار پیشرفته تر بوده و دقت بسیار بالایی دارد. برای مثال اگر شدت جریان برق ورودی به داخل ساختمان ۲۲۲ ولت باشد، استابلایزر خانگی مجهز به ترانس، نمی تواند با دقت بسیار بالایی این دو ولتاژ اضافه را تشخیص دهد و در نتیجه همین جریان برق را وارد خانه می کند. اما اگر شما از استابلایزر فاراتل خانگی نوع سروو موتور استفاده کنید، این دو ولت اضافی به راحتی تشخیص داده شده و عملیات Buck برای کاهش آن انجام می گیرد.

چرا وجود استابلایزر خانگی اهمیت بسیار زیادی دارد؟

استابلایزرها تعدیل کننده جریان برق هستند. وقتی که نوسان برق در خانه وجود داشته باشد، یعنی وسایل برقی خانه شما در هر لحظه، جریان برق بسیار متفاوتی را متحمل می شوند. گاهی اوقات افت شدید در جریان برق اتفاق می افتد و گاهی اوقات افزایش جریان برق باعث فشار بسیار زیاد بر روی موتور وسایل برقی خواهد شد. مسلما در چنین شرایطی نوسانات زیاد، باعث سوختن موتور وسایل برقی می شود. در حال حاضر قیمت تمامی وسایل برقی بسیار افزایش یافته و ما باید در نگهداری از آن ها، بیشتر دقت کنیم.  بنابراین، استفاده از استابلایزر فاراتل خانگی تضمین کننده سلامت و کارایی وسیله برقی شما خواهد بود. توجه داشته باشید که گاهی اوقات ممکن است نوسانات برق باعث سوختن دستگاه نشود ولی به دلیل نقص های فنی که در آن ایجاد می‌ کند، مانع از عملکرد خوب دستگاه شده و شما مجبور هستید که تعمیرات را در آن انجام دهید.

چه نوع استابلایزر خانگی را استفاده کنیم؟

مسلما وسایل برقی خانگی به یک ولتاژ برقی ثابت نیاز ندارند. برای مثال ولتاژ برق ای که برای جاروبرقی تعریف شده است با ولتاژ برق تعریف شده برای یخچال، کاملاً متفاوت بوده و حتماً این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که چگونه می توان استابلایزر خانگی متناسب با انواع وسایل برقی را مورد استفاده قرار داد؟ شما در انتخاب استابلایزر فاراتل خانگی باید به نوع وسایل برقی خود توجه داشته باشید. در ادامه این مطلب انواع مختلفی از استابلایزر خانگی براساس ولتاژ و آمپر را برای شما توضیح داده ایم که کارایی آن ها را به طور کامل مشخص می کند:

نوع استابلایزر وسایل برقی مناسب
استابلایزر خانگی 5 کیلو وات با خروجی جریان 20 آمپر کولر آبی، ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و تلویزیون
استابلایزر خانگی 8 کیلو وات با خروجی جریان 32 آمپر کولر آبی و گازی، ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و تلویزیون
استابلایزر خانگی 10 کیلو وات با خروجی جریان 40 آمپر ماشین لباسشویی، یخچال، فریزر و تلویزیون و خانه های دارای بیش از دو کولر گازی

 

برای خرید استابلایزر خانگی چه کار کنیم؟

خوشبختانه برندهای زیادی در زمینه طراحی و ساخت انواع استابلایزر خانگی فعالیت می کنند که همین مسئله باعث تنوع قیمت استابلایزر خانگی و همچنین تنوع در کارایی آن ها می شود. اگر شما بتوانید بهترین استابلایزر فاراتل خانگی را انتخاب کنید، قطعاً می توانید کارایی وسیله برقی خود و سلامت آن را تضمین نمایید. متاسفانه باید بگوییم در حال حاضر انواع استابلایزر خانگی نیز در بازار وجود دارد که همین مسئله باعث شده است مردم به ازای هزینه‌ای که برای خرید استابلایزر پرداخت می کنند، نتوانند کارایی بسیار خوبی را از آن دریافت کرده و حتی باعث آسیب جدی در وسایل برقی می شوند. برای خرید استابلایزر خانگی شما باید به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که با شرکت الکتروگستر تهران تماس گرفته و با مشاوران ما صحبت کنید. کارشناسان فروش در شرکت موظف هستند که ابتدا نیاز شما از خرید استابلایزر خانگی را مورد بررسی قرار داده و براساس نوع وسایل برقی که می‌خواهید مورد حفاظت قرار گیرند، بهترین انواع استابلایزر را به شما معرفی نمایند.

توجه داشته باشید که انواع مختلفی از استابلایزر های خانگی از نظر ولتاژ و آمپر وجود دارد. اگر تخصصی در این زمینه ندارید، می‌توانید از مهندسین توانمند الکترو گستر تهران با تلفنهای 02133999173 تماس حاصل فرمائید در این زمینه کمک بگیرید. البته کارشناسان متخصص ما در شرکت نیز در خدمت شما هستند تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

قیمت استابلایزر خانگی چقدر است؟

متاسفانه اشتباهی که برخی از مردم مرتکب می ‌شوند این است که برای خرید استابلایزر خانگی، ابتدا قیمت را به عنوان معیار اولیه قرار می‌دهند اما این یک اشتباه بزرگ است چون در این صورت اجناس بی کیفیت به شما ارائه شده و نمی توانید بهترین عملکرد را از آن به دست بیاورید. بهتر است ابتدا به شرکت های معتبر مراجعه کنید و سپس بعد از انتخاب بهترین استابلایزر خانگی، در مورد قیمت آن صحبت کنید. فاکتورهای زیاد بر روی قیمت استابلایزر تاثیر می گذارند. برای مثال شما از چه نوع استابلایزر استفاده می کنید؛ قرار است استابلایزر برای کدام یک از وسایل خانگی مورد استفاده قرار گیرند؛ میزان شهرت برند مربوطه نیز بر روی قیمت استابلایزر خانگی تاثیر می گذارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.