لزوم استفاده از استابلایزر در تهران
لزوم استفاده از استابلایزر در تهران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
لزوم استفاده از استابلایزر در تهران
لزوم استفاده از استابلایزر در تهران
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
Show all
تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR) چیست؟

تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR) چیست؟

تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR) وسیله ای است که در ژنراتورها با هدف تنظیم خودکار ولتاژ استفاده می شود، به این معنی که ولتاژهای نوسان ولتاژ را به سطح ولتاژ ثابت تبدیل می کند. تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک (AVR) با تثبیت ولتاژ خروجی ژنراتورها در بارهای متغیر کار می کنند، همچنین تنظیم کننده ولتاژ می تواند به در برابر اضافه بار به ژنراتور کمک کند.

به ساده ترین شکل ممکن تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک (AVR) بطور مداوم دامنه ولتاژ متغیر ورودی را گرفته و یک خروجی ثابت را در یک ولتاژ ثابت حفظ می کنند. در واقع AVR نوعی سیستم کنترل فیدبک است که توانایی اندازه گیری ولتاژ خروجی دیزل ژنراتور را دارد.

چرا تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک (AVR) برای ژنراتورها مهم هستند؟

ژنراتورهای غیر تنظیمی، که ژنراتورهای بدون تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR) هستند، به طور کلی قادر به تأمین کافی نیاز و نیازهای هر قطعه از تجهیزات یا دستگاه های متصل به ژنراتور نیستند. دلیل این امر این است که برخی از ژنراتورهای کنترل نشده قادر به کنترل یا تنظیم ولتاژ نیستند، بنابراین با افزایش نیاز به بار ولتاژ ترمینال همیشه کاهش می یابد.

اگر ولتاژ یک ژنراتور با یک سرعت ثابت و ثابت حفظ نشود، عملکرد کلی ژنراتور می تواند تأثیر منفی بگذارد و هرگونه تجهیزات یا ماشین آلاتی که از طریق ژنراتور تغذیه می شوند نیز ممکن است تحت تأثیر منفی ژنراتور تنظیم نشده قرار بگیرند.

تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR) به طور مستقیم با عملکرد و طول عمر ژنراتور شما و همچنین مواردی که ژنراتور به آنها انرژی می دهد ارتباط دارد و اطمینان حاصل می کند که ولتاژ خروجی تحویل داده شده در جریان بار آن سازگار است حتی اگر در پس زمینه نوساناتی رخ دهد.

ولتاژ اتوماتیک

این امر به کاهش و حتی از بین بردن خساراتی که هر گونه نوسان می تواند به وسایل، ماشین آلات، دستگاه ها و تجهیزات وارد کند کمک می کند.

تنظیم کننده ولتاژ خودکار (AVR)چگونه عمل می کند؟

مهمترین عملکرد (AVR) کنترل خودکار ولتاژ ژنراتور و ثابت نگه داشتن خروجی در محدوده سطح ولتاژ مناسب برای ژنراتور شما بدون در نظر گرفتن جریانی است که توسط بار گرفته می شود.

AVR نه تنها به تنظیم ولتاژ در سطوح ایمن کمک می کند، بلکه می تواند از ولتاژ در برابر موج های الکتریکی، سنبله ها و اضافه بار ژنراتور نیز محافظت کند. همانطور که گفته شد، تنظیم کننده های ولتاژ اتوماتیک (AVR) همچنین به ژنراتور کمک می کنند تا از بارهای اضافی جلوگیری کند و همچنین می توانند بار راکتیو را به طور موازی بین ژنراتورهایی که کار می کنند تقسیم کنند.

الکترومکانیکی چیست و چگونه عمل می کند؟

به تثبیت کننده های ولتاژ یا تپ چنجر رگولاتورهای الکترومکانیکی می گویند، رگولاتورهای الکترومکانیکی برای تنظیم ولتاژ در خطوط توزیع برق AC مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه کار این دستگاه به این شکل است که تنظیم کننده ها برای انتخاب تپ مناسب در یک ترانس یا ترانسفورماتور اتوماتیک از سروومکانیسم چند تپی استفاده می کند. هم چنین این دستگاه می تواند با حرکت یک جاروب کن بر روی یک ترانسفورمر اتوماتیک تپ مناسب را انتخاب کند.

 

جهت مشاوره خرید انواع ترانس یا سفارش تولید ترانس یا تعمیر ترانسفورماتور با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.