آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟
آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹
تفاوت استابلایزر و یو پی اس
تفاوت تنظیم کننده ولتاژ و یو پی اس
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹
آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟
آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹
تفاوت استابلایزر و یو پی اس
تفاوت تنظیم کننده ولتاژ و یو پی اس
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹

Power-conditioner (تنظیم کننده ولتاژ)

تنظیم کننده ولتاژ یا استابلایزر دستگاهی است که هدف آن بهبود کیفیت انرژی است که به تجهیزات بار الکتریکی متصل است. این اصطلاح غالبا به دستگاهی گفته می شود که از یک یا چند روش برای تامین سطح مناسب ولتاژ و ویژگی های آن استفاده می کند تا تجهیزات بارگیری به درستی کار کنند. در برخی موارد استفاده از سیستم برای بهبود کیفیت توان به یک تنظیم کننده ولتاژ با حداقل یک عملکرد مراجعه می کند.

اصطلاح Power-conditioner یا استابلایزر می تواند گمراه کننده باشد، زیرا کلمه “انرژی” در اینجا بیشتر به انرژی الکتریکی فنی گفته می شود. تنظیم کننده ولتاژ به طور خاص برای صاف کردن شکل موج های سینوسی و حفظ ولتاژ  ثابت در بارهای مختلف کار می کند.

انواع تنظیم کننده ولتاژ:

تنظیم کننده ولتاژ AC یا استابلایزر نوعی تنظیم کننده است که برای تجهیزات الکتریکی حساس مورد استفاده قرار می گیرد (مانند محافظ برق خانگی ) . این معمولا در خانه یا محل کار استفاده میشود و حاوی حداکثر 10 یا بیشتر درگاه است و معمولا کار آن محافظت از نویز و فیلتر بیش از حد است.

تنظیم کننده ولتاژ بر اساس نیاز دستگاه، نبرو را ترسیم و تنظیم می کنند. ویژگی های تنظیم کننده با استفاده از دستگاه های مختلف مانند واحد اندازه گیری Phasor اندازه می گیرند. استفاده از تنظیم کننده در طی طوفان های الکتریکی یا نقص خطوط اصلی برق متداول است. محافظ افزایش یافته با خاموش کردن منبع تغذیه از رسیدن جریان برق به دستگاه جلوگیری می کند.

تنظیم کننده ولتاژ یا استابلایزر از گذشته تا به امروز دچار تغییرات بسیاری شده است و با این حال، با پیشرفت در فناوری انرژی و به رسمیت شناختن توسط IEEE و NEMA و سایر سازمان های استاندارد، تعریف جدید مهندسی فیزیکی تدوین و پذیرفته شده است تا توضیحی دقیق از این تعریف ارائه دهد.

توانایی فیلتر تنظیم کننده ولتاژ بالا است که توسط شرکت برق ارائه می شود. تنظیم انرژی توانایی گرفتن سیگنال از شرکت برق محلی و تبدیل آن به سیگنال DC است که روی یک اسیلاتور کار می کند، که یک موج سینوسی را در یک فرکانس واحد تولید می کند که با توجه به نیازهای محلی تعیین می شود، به مرحله ورودی تقویت کننده برق ارسال می شود سپس به عنوان ولتاژ ایده آل در حال حاضر تولید میشود.

ساختار تنظیم‌کننده ولتاژ

تنظیم کننده های با کیفیت با بانک های فیلتر داخلی برای عایق کردن پریزهای جداگانه یا گیرنده های برقی در تنظیم کننده طراحی شده است، امر تداخل را بین مولفه ها از بین می برد.

برای مثال اگر برنامه یک سیستم سینمای خانگی متصل به تلویزیون است آنگاه اعداد دسی بل در این بین نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. هر چه اعداد دسی بل بالاتر باشد برای تنظیم ولتاژ  بهتر است.

فیلترهای انرژی فعال APF)) فیلترهایی هستند که می توانند وظیفه حذف هارمونیک را انجام دهند. برای فیلتر کردن هارمونیک ها در سیستم نیرو که به طور قابل توجهی در زیر سوئیچ فرکانس فیلتر قرار دارند، می توان از فیلترهای فعال استفاده کرد. از فیلتر های قدرت فعال برای فیلتر کردن هارمونیک های بالا و پایین در سیستم قدرت استفاده می شود.

تنظیم کننده ولتاژ دارای درجه “ژول” می باشد، ژول برای اندازه گیری انرژی یا گرما مورد استفاده قرار می گیرد و ژول مقدار گرمایی است که برای حفظ یک وات در یک ثانیه است که به عنوان وات دوم معروف است. از آنجا که جهش های الکتریکی جهش موقتی هستند، طبقه بندی ژول مقدار انرژی الکتریکی را که آشکار می کند می تواند بلافاصله قبل از آسیب رساندن به خود جذب کند، هر چه امتیاز ژول بالاتر باشد، از محافظت بیشتری برخوردار است.

Power-conditioner (تنظیم کننده ولتاژ)

کاربرد تنظیم‌کننده ولتاژ:

تنظیم کننده ولتاژ یا استابلایزر به طور کلی بسته به کاربرد آنها از نظر عملکرد و اندازه متفاوت است. برخی از تنظیم کننده های ولتاژ تنظیم حداقل ولتاژ  را ارائه می دهند در حالی که برخی دیگر از شش یا بیشتر از مشکلات کیفیت انرژی محافظت می کند. واحدها ممکن است به اندازه کافی کوچک باشند که بر روی صفحه مدار چاپی یا به اندازه ای بزرگ باشد تا از کل کارخانه محافظت کند. تنظیم کننده های ولتاژ می توانند بهترین محافظ یخچال و فریزر یا محافظ ساید بای ساید و یا به عنوان بهترین محافظ تلویزیون در برابر نوسانات برق باشند.
دستگاه های تنظیم کننده ولتاژ رتبه بندی می شوند به گونه ای است که واحد های کوچک ولتاژ را با (VA) و واحد های بزرگ ولتاژ  را با (Kva) نشان می دهند.

بهتر است انرژی الکتریکی به عنوان موج سینوسی با دامنه و فرکانس داده شده توسط استانداردهای ملی (در مورد جریان الکتریکی) یا مشخصات سیستم( در صورت تغذیه برق به طور مستقیم به لوله ها متصل نشود) با مقاومت صفر برابر در همه فرکانس ها تامین شود.

هیچ منبع تغذیه ای واقعی هرگز از این ایده آل تغذیه نخواهد کرد. انحرافات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• تفاوت در ولتاژ اوج یا RMS برای انواع مختلف تجهیزات مهم است.

• هنگامی که ولتاژ RMS از 0.5 تا 1 دقیقه از ولتاژ اسمی 10 تا 80% تجاوز کند، این رویداد “هیپرتروفی” نامیده می شود.

• ولتاژ پایین زمانی اتفاق می افتد که ولتاژ بیش از یک دقیقه زیر 90% افت کند. اصطلاح “خاموشی” در استفاده مشترک تعریف رسمی ندارد اما معمولا برای توصیف کاهش تلاش سیستم

توسط یک ابزار یا اپراتور سیستم برای کاهش تقاضا یا افزایش حاشیه کارکرد سیستم استفاده می شود.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.