کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
5 ویژگی برتر استابلایزر خودکار
5 ویژگی برتر استابلایزر خودکار
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
کنترل ولتاژ استاتور یک موتور القایی
مهر ۲۵, ۱۴۰۰
5 ویژگی برتر استابلایزر خودکار
5 ویژگی برتر استابلایزر خودکار
مهر ۲۵, ۱۴۰۰

تعریف: استابلایزر که فاقد هر قسمت چرخشی است، به چنین نوع رگولاتوری تنظیم کننده ولتاژ استاتیک گفته می شود. مدار آنها از دستگاه هایی مانند ترانسفورماتور، خازن، مقاومت، ترانزیستور، تقویت کننده مغناطیسی و غیره تشکیل شده است. این نوع تنظیم کننده ها اصطکاک و از دست دادن سایش ندارند (زیرا هیچ قسمت چرخشی ندارد). بنابراین به هیچ توجه منظمی نیاز ندارد و هزینه سیستم را کاهش می دهد.

انواع استابلایزر استاتیک

استابلایزر استاتیک از نظر دقت کنترل، پاسخ، قابلیت اطمینان و نگهداری از تنظیم کننده های الکترومکانیکی برتر است. استابلایزر استاتیک عمدتا به دو نوع طبقه بندی می شود. آن ها عبارتند از؛

• استابلایزر نوع سرو

• استابلایزر تقویت کننده مغناطیسی

انواع تنظیم کننده ولتاژ استاتیک در زیر با جزئیات شرح داده شده است:

1. استابلایزر نوع سروو

ویژگی اصلی استابلایزر نوع سروو استفاده از آمپلی دین است. آمپلی دین نوعی تقویت کننده الکترومکانیکی است که سیگنال را تقویت می کند. این سیستم شامل تحریک کننده اصلی رانده شده از شافت دینام و یک تحریک کننده کمکی است که سیم پیچ میدان توسط آمپلی دین کنترل می شود.

هم تحریک کننده کمکی و هم آمپلی دین توسط یک موتور DC به همراه هر دو ماشین هدایت می شوند. تحریک کننده اصلی دارای یک مدار مغناطیسی اشباع است و از این رو دارای ولتاژ خروجی خشن است. آرماتور تحریک کننده اصلی و کمکی به صورت سری به هم متصل شده اند و این ترکیب سری باعث پیچیدگی سیم پیچ میدان دینام می شود.

استابلایزر

کار کردن تنظیم کننده ولتاژ نوع Servo

ترانسفورماتور پتانسیل سیگنالی متناسب با سیگنال خروجی دینام فراهم می کند. ترمینال های خروجی دینام به تقویت کننده الکترونیکی متصل می شوند. هنگامی که انحراف در ولتاژ خروجی دینام اتفاق می افتد، سپس تقویت کننده الکترونیکی ولتاژ را به آمپلی دین می فرستد. خروجی آمپلی دین ولتاژ را به میدان کنترل آمپلی دین تغذیه می کند و از این رو میدان تحریک کننده کمکی را تغییر می دهد. بنابراین، تحریک کننده کمکی و اصلی به صورت سری، جریان تحریک دینام را تنظیم می کنند.

2. تنظیم کننده تقویت کننده مغناطیسی

جز component اصلی تقویت کننده های مغناطیسی سیم پیچ هسته ای فولادی با سیم پیچ اضافی است که توسط جریان مستقیم انرژی می گیرد. سیم پیچ اضافی برای کنترل جریان متناوب قدرت نسبتاً زیاد با استفاده از DC کم توان استفاده می شود. هسته فولادی تنظیم کننده شامل دو سیم پیچ متناوب AC است که سیم پیچ بار نیز نامیده می شود. سیم پیچ AC یا به صورت سری یا به طور موازی متصل می شود و به طور سری با آنها بار وجود دارد.

سیم پیچ سری زمانی استفاده می شود که به پاسخ های کوتاه مدت و ولتاژ بالا نیاز باشد، در حالی که سیم پیچ موازی برای پاسخ کند استفاده می شود. سیم پیچ کنترل توسط DC انرژی می گیرد. وقتی در سیم پیچ بار هیچ جریانی وجود نداشته باشد، سیم پیچ AC بالاترین پتانسیل و القا را به یک پتانسیل AC ارائه می دهد. به همین دلیل، جریان متناوب به بار به مقدار کمی از راکتانس القایی محدود می شود و ولتاژ بار کم است.

هنگامی که ولتاژ DC اعمال می شود، شار مغناطیسی DC از هسته عبور می کند و هسته به اشباع مغناطیسی نزدیک می شود. این باعث کاهش القا و امپدانس سیم پیچ های AC می شود. با افزایش جریان مستقیم از طریق سیم پیچ کنترل، جریان متناوب از طریق سیم پیچ میدان افزایش می یابد. بنابراین، تغییر مقدار جریان بار در یک محدوده کوچک باعث می شود که ولتاژ بار در محدوده وسیعی تغییر کند.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر خانگی یا سفارش تولید استابلایزر خانگی با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.