سوالات ایتابلایزر محافظ تلویزیون
آیا تلویزیون LED نیاز به استابلایزر دارد و… ؟ (سوالات رایج استابلایزر)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸
استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟
استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸
سوالات ایتابلایزر محافظ تلویزیون
آیا تلویزیون LED نیاز به استابلایزر دارد و… ؟ (سوالات رایج استابلایزر)
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸
استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟
استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟
اسفند ۲۶, ۱۳۹۸

نکات استفاده از استابلایزر

نکات استفاده از استابلایزر ساده است، مانند هر محصول الکتریکی باید اطمینان حاصل شود که همه کدهای ملی، ایالتی و محلی رعایت میشود و مشخص کردن، نصب، بهره برداری و نگهداری از استابلایزر توسط متخصصان واجد شرایط انجام میشود.

کاربرد استابلایزر

اولین قانون در استفاده از استابلایزر: استابلایزر را بین منبع تغذیه و تجهیزات موردنیاز قرار دهید، نتیجه این قانون قرار دادن تنظیم کننده ولتاژ بلافاصله قبل از تجهیزات است که باید به منظور حفاظت حداکثر از آن انجام گیرد. منبع مشکلات کیفیت انرژی می تواند خارجی، داخلی یا هر دو باشد.

علت خارجی: شامل افت ولتاژ، افت جریان و موج زدگی یا سایر مشکلات که در شبکه انتقال برق یا توزیع در خارج از تاسیسات کاربر نهایی آغاز شده است. ورودی اصلی خدمات برقی نقطه ورود به تاسیسات است.

علت داخلی: تمایل به رگرسیون و ولتاژ کم در اثر بارهای الکتریکی بزرگ یا بارهایی با جریان زیاد دارد. موتورها، آهنربا ها، ترانسفورماتورها نمونه مشکلات داخلی هستند که غالبا باعث ایجاد مشکلات در کیفیت انرژی میشوند که میتوانند دستگاه های دیگر را تحت تاثیر قرار دهند.

برای مثال: تسهیلاتی که به دلیل قرار گرفتن در یک پارک بزرگ صنعتی در معرض فشار مزمن قرار دارند، ممکن است یک ابزار جدید CNC را نصب کند. هنگامی که این ابزار شروع به کار می کنند، جریان ورودی بزرگ در در آن لحظه باعث کاهش ولتاژ میشوند و آن را تا حدی کم می کنند که دستگاه های دیگر را خراب می کنند. این یک نمونه بارز از شرایط داخلی و خارجی است که باعث ایجاد مشکل در کیفیت قدرت میشود.

موارد زیر دلایل استفاده از تنظیم کننده ولتاژ را نشان می دهد:

1) خطوط قرمز نشان می دهند که تحویل قدرت ضعیف است.

2) خطوط سبز نشان میدهند که تحویل قدرت محافظت شده است.

3) خطوط قرمز و سبز نشان دهنده تحویل قدرت است که به طور متناوب خوب و ضعیف می شود.

حداکثر حفاظت:

برنامه بهینه این است که یک استابلایزر اختصاصی را در مقابل هر دستگاه قرار دهید تا از آن محافظت شود. در این طرح، هر دستگاه از منابع با کیفیت برق خارجی و داخلی محافظت میشود. همچنین به دلیل داشتن چندین واحد بالاترین قابلیت اطمینان را دارد.

حداکثر حفاظت ll :

در اینجا دوباره کاربرد بهینه است و بارهای B و C محافظت شده هستند از مشکلات جریان های داخلی و خارجی که توسط بار A به وجود آمده است.

نکات استفاده از استابلایزر

محافظت از مشکلات خارجی:

در این نرم افزار رایج استابلایزر تنظیم شده است که تا از چندین بار در برابر مشکلات کیفیت برق خارجی محافظت کند. هزینه های تنظیم کننده ولتاژ با استفاده از یک واحد بزرگتر کاهش می یابد. اگر از سیم های فعلی استفاده شود، این ممکن است برنامه گرانی باشد.

نکته منفی این برنامه عدم محافظت از مشکلات کیفیت انرژی تولید شده در داخل کشور است. این برنامه اغلب در مواقعی که بارهای اصلی عمده یا مشکل ساز وجود ندارد، استفاده میشود. برنامه های معمولی شامل نصب در ورودی خدمات یا قبل از تابلوهای توزیع می باشد.

عدم محافظت از مشکلات داخلی:

تنظیم کننده ولتاژ برای محافظت از چندین بار تنظیم شده است، اما در این حالت، بار A منبع مشکل کیفیت داخلی است. معمولا هر بار در شروع بارگیری این مشکل کم رنگ میشود، در حالی که تنظیم کننده ولتاژ مشکلات خارجی را برطرف میکند، مشکلات داخلی ناشی از استابلایزر اصلاح نمیشوند. به عبارت دیگر بارهای B و C از مشکلات خارجی بارگیری می شوند، اما در اثر خطر ناشی از بار A آنها هم در معرض خطر هستند.

BYPASS

BYPASSمی تواند به دو شکل عمل کند: 1) تبدیل نیرو دراطراف بخشی از واحد یا 2) برای جدا کردن واحد

هنگامی که در اولین مورد برای تبدیل برق در اطراف بخشی از واحد استفاده میشود، ممکن است از پاس جانبی استفاده کند تا خود واحد را از شرایط استثنایی محافظت کند یا اگر بخشی از واحد موقتا خراب یا نامعتبر باشد، در جهت جریان برق آن را تامین کند. برای مثال: اگر باتری های UPS تخلیه شده اند و قادر به تامین انرژی برای بارگیری نیستند، بسیاری از UPS ها به حالت BYPASS منتقل میشوند و نیروی اولیه بی قید و شرط را برای بار فراهم می کنند تا بتواند به صورت آنلاین بماند.

در هنگام جداسازی واحد ( معمولا واحد های بزرگتر مورد استفاده قرار میگیرد) یک راهرو ساخته شده از کلیدهای قطع کننده یا دستگاه های قطع اتصال بصورت الکترونیکی “دو طرف” ورودی و خروجی را از تنظیم کننده ولتاژ از سیستم جدا میکند. این واحد میتواند به راحتی برای نگهداری جدا شود در حالی که دستگاه های دریافت کننده قدرت دریافت بی قید و شرط دارند.

Step Down-Step Up

بعضی از تنظیم کننده های ولتاژ قادرند انرژی ورودی را با یک ولتاژ مصرف کنند و سطح ولتاژ کمتری را در خروجی ( مثلا از 208 ولت تا 480 ولت) تامین کنند. این توانایی در “پایین آمدن” ولتاژ میتواند نیاز به ترانسفورماتور جداگانه برای تغییر ولتاژ می تواند نیاز به ترانسفورماتور جداگانه برای تغییر ولتاژ به سطح مناسب برای دستگاه های پایین را از بین ببرد. در برخی موارد نیز ” افزایش” نیز ممکن است مفید باشد.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.