دلایل مهم خرید استابلایزر برای لوازم خانگی
دلایل مهم خرید استابلایزر برای لوازم خانگی
آبان ۱۲, ۱۴۰۱
استابلایزر خانگی
استابلایزر خانگی چیست
آبان ۱۲, ۱۴۰۱
دلایل مهم خرید استابلایزر برای لوازم خانگی
دلایل مهم خرید استابلایزر برای لوازم خانگی
آبان ۱۲, ۱۴۰۱
استابلایزر خانگی
استابلایزر خانگی چیست
آبان ۱۲, ۱۴۰۱
Show all
تفاوت تثبیت کننده ولتاژ و ترانس

تفاوت تثبیت کننده ولتاژ و ترانس

تثبیت کننده ولتاژ کاملا با ترانس متفاوت است. ترانس دستگاهی است که ولتاژ AC را تغییر می دهد. اجزای اصلی سیم پیچ اولیه سیم پیچ ثانویه و هسته آهن هستند. در تجهیزات الکتریکی و مدارهای بی سیم، اغلب از آن برای افزایش ولتاژ، امپدانس تطبیق و ایزوله ایمنی استفاده می شود. تثبیت کننده ولتاژ از مدار تنظیم ولتاژ، مدار کنترل و موتور سروو تشکیل شده است و انواع مختلفی دارد. تثبیت کننده های ولتاژ متداول عبارتند از: تنظیم کننده قدرت نوع کنترل کننده توان بالا، تنظیم کننده اتوماتیک AC، تنظیم کننده پارامتر، منبع تغذیه تصفیه یا تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک و غیره.

ترانس چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

ما در دوران راهنمایی می دانستیم که برق می تواند یک میدان مغناطیسی ایجاد کند، و میدان مغناطیسی نیز می تواند به برق تبدیل شود. اگر جریان متناوب روی یک سیم پیچ اعمال شود، یک میدان مغناطیسی متناوب ایجاد می شود. اگر این میدان مغناطیسی از یک سیم پیچ دیگر عبور کند، می توان یک تثبیت کننده ولتاژ را نیز روی سیم پیچ دیگر القا کرد. این اصل ترانس است. به زبان ساده ترانس از اصل اتصال مغناطیسی استفاده می کند.

استابلایزر از اصل بازخورد منفی استفاده می کند. این اصل چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال ، شیر را تا نیمه بچرخانید و یک حسگر در شیر نصب کنید تا مقدار آب را تشخیص دهد. اگر مقدار آب خیلی زیاد است، شیر را به طور خودکار کمی تنظیم کنید. اگر خروجی آب خیلی کم باشد، شیر به طور خودکار باز می شود تا خروجی آب ثابت بماند.

ترانس

اصل تثبیت کننده ولتاژ مشابه این است: یک مدار در تثبیت کننده ولتاژ وجود دارد که می تواند تغییر ولتاژ خروجی را تشخیص دهد. هنگامی که ولتاژ خروجی تغییر می کند، این مدار بازخوردی را به سرو موتور ارائه می دهد و سپس موتور سروو بازو را برای تنظیم خودکار برق هدایت می کند. موقعیت برس برای تثبیت ولتاژ خروجی ساده ترین تنظیم کننده ولتاژ است. تنظیم کننده با ظرفیت بیشتر همچنین از اصل جبران ولتاژ استفاده می کند. این امر یعنی استابلایزر می تواند در صورتی که فشار ولتاژ کم باشد این فشار کم را جبران کند و ولتاژ را به تعادل رساند.

تثبیت کننده های ولتاژ از چه چیزی برای تثبیت ولتاژ خروجی استفاده می کنند؟

همه تثبیت کننده های ولتاژ از یک تکنیک برای تثبیت ولتاژ خروجی استفاده می کنند. از طریق یک مقاومت تقسیم ولتاژ متصل به ورودی معکوس کننده تقویت کننده خطا، ولتاژ خروجی نمونه گیری می شود و ورودی غیر معکوس کننده تقویت کننده خطا به یک ولتاژ مرجع متصل می شود. تقویت کننده خطا همیشه سعی می کند ورودی هایش را برابر کند. به همین دلیل، جریان بار را برای اطمینان از ثابت بودن ولتاژ خروجی (یعنی بازخورد منفی) فراهم می کند.

لازم به ذکر است که اگرچه ترانس اثر تثبیت کننده ولتاژ ندارد اما می توان با استفاده از فناوری بازخورد منفی ترانسی با اثر تثبیت ولتاژ طراحی کرد که مشکلی ایجاد نمیکند اما ترانس های عمومی اینگونه نیستند. ولتاژ خروجی ترانس در محدوده استفاده خاصی تغییر چندانی نمیکند و آنچه ما تنظیم ولتاژ می نامیم یک شناخت درست نیست.

 

جهت مشاوره خرید انواع ترانس یا سفارش تولید ترانس با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.