استابلایزر دست دوم مناسب
روش انتخاب استابلایزر دست دوم مناسب
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
استابلایزر تجهیزات پزشکی
استفاده از تنظیم کننده ولتاژ برای تجهیزات حساس
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
استابلایزر دست دوم مناسب
روش انتخاب استابلایزر دست دوم مناسب
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
استابلایزر تجهیزات پزشکی
استفاده از تنظیم کننده ولتاژ برای تجهیزات حساس
آبان ۲۱, ۱۳۹۸

روش سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه

استابلایزریا در اصطلاح عام  ترانس برق خانگی نوعی از تجهیزات منبع تغذیه است که می تواند ولتاژ خروجی را به طور خودکار تنظیم کند. عملکرد آن تعادل ولتاژ منبع تغذیه است که نوسان زیادی دارد و به تجهیزات الکتریکی در محدوده مقدار تعیین شده نیاز ندارد، به طوری که مدارهای مختلف یا تجهیزات الکتریکی می توانند تحت ولتاژ عادی کار کنند.

استفاده از تعداد زیادی از وسایل برقی و به نسبت آن افزایش تعداد استابلایزر امری عادی است. استابلایزر عمدتا در تلویزیون، یخچال، تهویه هوا و … استفاده می شود. در واقع از استابلایزر برای جبران ولتاژ استفاده می شود. در ادامه شما را با نکاتی در خصوص سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه آشنا می کنیم.

نصب استابلایزر در خانه

1)نصب استابلایزر در خانه نیازمند ایمنی بسیار بالایی است حتما سیم کشی خانه، آمپر، سوئیچ، چراغ نشانگر، دستگیره و تعادل ولتاژ را بررسی کنید.

2)ترمینال ورودی ولتاژ را به برد سوئیچ متصل کنید و یک فیوز مناسب را بر روی برد سوئیچ نصب کنید تا از ایمنی الکتریکی اطمینان حاصل کنید.

3)در هنگام نصب استابلایزر در خانه منبع تغذیه تجهیزات مصرف برق را به ترمینال خروجی این ابزار متصل کنید، توجه داشته باشید که ولتاژ ورودی نامی لوازم برقی باید مطابق با استابلایزر باشد، آن ها را به اشتباه متصل نکنید.

4)ابتدا سوئیچ استابلایزر را روشن کنید تا چراغ نشانگر کار کند، کنترل کنید که آیا مقدار ولت متری که مشخص شده است نرمال است یا خیر. اگر ولتاژ خروجی نرمال است، سوئیچ منبع تغذیه تجهیزات مصرفی را روشن کنید، استابلایزر می تواند ولتاژ را به طور خودکار تنظیم کند.

5)اگر تجهیزات برقی برای مدت زمان طولانی روشن بودند لطفا آنها را خاموش کنید تا مصرف برق کاهش یابد و طول عمر استابلایزر نیز افزایش یابد.

6) از دیگر نکات مربوط به نصب استابلایزر در خانه این است که استابلایزر نباید زیاد باشد، در صورتی که ولتاژ به طور کلی کم است ظرفیت خروجی نیز کاهش می یابد در این حالت بهتر است که بار ولتاژ استابلایزر را کاهش دهید.

7)اگر وسایل برقی شما شامل یخچال، کولرگازی و یا پمپ های موتوری باشد، اگر جریان شروع دستگاه از جریان فیوز یا جریان استابلایزر بیش از حد نرمال خود باشد باید یک استابلایزر با بیش از سه برابر ظرفیت انتخاب کنید. در غیر این صورت ولتاژ بالا باعث آسیب به دستگاه میشود.

8)سیم متصل به استابلایزر باید از مقطع کافی برای جلوگیری از گرم شدن و کاهش افت فشار برخوردار باشد. استابلایزر اگر ظرفیتی بیش از 2kVA داشته باشد باید از اتصال ترمینال را اتخاذ کرده و از سیم مسی واحد استفاده کرد. در ضمن باید پیچ های ترمینال نصب شود تا از گرم شدن اتصال جلوگیری کند.

9)جهت نصب استابلایزر در خانه صرف نظر از متعادل کننده ولتاژ تک فاز یا سه فاز، ابتدا سوئیچ برق بار باید پس از اتصال همه سیم ها خاموش شود، پس از تایید ولتاژ خروجی نرمال، سوئیچ توان بار را روشن کنید.

در حقیقت آنچه باعث شده است که برای محافظت از وسیله های الکتریکی و الکترونیکی دست به نصب استابلایزر در خانه بزنیم، این است که استابلایزر ولتاژ هر وسیله ای را می تواند در حد نرمال خود نگه دارد و باعث سلامت وسیله های برقی شما میشود همین امر باعث شده است که نتوان آن را نادیده گرفت. استابلایزر انواع مختلفی دارد که مهم ترین آن مدار یکپارچه است.

نکات مربوط به نصب‌ استابلایزر در خانه

روش سیم کشی در خانه

روش سیم کشی در خانه

مهم ترین نکته در نصب استابلایزر در خانه این است که:

1)سعی کنید حتما از افراد متخصص استفاده کنید. استابلایزرها یا ترانس های بالای 5000 ولت آمپر باید حتما توسط افراد مجرب نصب شوند.

2)بهتر است که برای بالا بردن ایمنی در نصب استابلایزر در خانه، استابلایزر را پای کنتور یا پای فیوزهای مینیاتوری ورودی برق منزل وصل کنید.

3)حتما استابلایزر را در جایی نصب کنید که از تابش مستقیم نور آفتاب و مایعات مخصوصا مواد شیمیایی به دور باشد.

4)یکی از مهم ترین نکات در نصب استابلایزر در خانه این است که دمای محیط نگه داری استابلایزر نباید بسیار بالا ( 45 درجه سانتی گراد) یا بسیار پایین ( پایین تر از منفی 5 درجه سانتی گراد) باشد.

5)باید حتما جریان هوا وجود داشته باشد.

6)از ورود گرد و غبار به دستگاه خودداری کنید.

7)دستگاه را به صورت افقی نصب کنید و از قرار دادن هرگونه وسیله بر روی دستگاه خودداری کنید.

8)به هیچ عنوان به دستگاه استابلایزر ضربه فیزیکی وارد نکنید و به خوبی از آن محافظت کنید.

در واقع تمامی نکات گفته شده در بالا به طول عمر دستگاه استابلایزر شما کمک می کند و باعث میشود که شما بتوانید چندین سال از آن استفاده کنید، پس بهتر است که در هنگام نصب استابلایزر در خانه به تمامی نکات ذکر شده در بالا توجه کنید.

جهت مشاوره خرید انواع استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.