سیم کشی استابلایزر
نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
استابلایزر تلویزیون و یخچال
آیا استابلایزر تلویزیون را می توان برای یخچال هم استفاده کرد؟
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
سیم کشی استابلایزر
نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه
آبان ۲۱, ۱۳۹۸
استابلایزر تلویزیون و یخچال
آیا استابلایزر تلویزیون را می توان برای یخچال هم استفاده کرد؟
آبان ۲۱, ۱۳۹۸

استفاده از تنظیم کننده ولتاژ برای تجهیزات حساس

بسیاری از فناوری های تنظیم کننده ولتاژ یا استابلایزر می توانند تغییرات ولتاژ را اصلاح کنند، اما بیشترآنها برای استفاده در مراکز داده یا سایر برنامه های تجاری کوچک طراحی شده اند که در آن بار و شرایط محیطی کاملا مناسب است، هنگامی که ازتنظیم کننده ولتاژ با کیفیت در کامپیوتر در شرایط صنعت استفاده می شود باید به محدودیت های عملیاتی متعددی توجه شود. تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک از نوع صنعتی به طور خاص برای چالش ها و شرایط مورد نیاز در برنامه های تولیدی یا در شرایطی که تقاضای بار شدید باشد طراحی شده است.

AVR= Automatic Voltage Regulator 

کاربرد درجه صنعتی در تنظیم کننده ولتاژ چیست؟

اگر چه تعریف واحدی در مورد کاربرد های الکتریکی صنعتی وجود ندارد، ممکن است تفاوت هایی در محیط الکتریکی موجود در دفاتر، مراکز داده و کارخانه ها وجود داشته باشد.

ویژگی های الکتریکی موجود در کاربرد های صنعتی مانند فروشگاه های ماشین آلات، تولید کنندگان پلاستیک، پردازنده های مواد غذایی، پرینترهای تجاری و غیره می تواند شامل جریان های فشار زیاد، ضریب توان پایین، نوسانات بار زیاد و قابل توجهی از فرکانس های هارمونیک باشد، مشکلات تنظیم ولتاژ بیش از 90% از مشکلات برق را در اکثر سایت ها می توانید ببینید.

با این وجود، صرف نظر از نوع، تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک دارای یک عملکرد مهم است، برای اطمینان از این که ولتاژ خروجی حتی در صورت بروز نوسانات در پس زمینه مطابق با جریان بار آن باشد. این امر آسیب هایی را که نوسانات ممکن است به وسایل، ماشین ها و تجهیزات وارد کند، از بین می برد.

 

برنامه های مهم استابلایزر یا تنظیم کننده ولتاژ اتوماتیک (AVR)

تنظیم کننده ولتاژ بیشتر در تجهیزات دارای قطعات حساس به افزایش قدرت یا نوسانات برق مانند:

تجهیزات پزشکی: تجهیزات پزشکی به دقت و کیفیت بالا و ولتاژ بسیار پایدار احتیاج دارند و سایر وسایل الکتریکی پزشکی مانند: X-RAY, CT, MRI نیاز به ولتاژ قابل اعتماد و با ثبات از منبع تغذیه دارند. در غیر این صورت، عمر کاری تجهیزات AC پزشکی کوتاه شده و عملکرد آنها به خطر می افتد. در اینجا تنظیم کننده ولتاژ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند از آنجایی که دستگاه های پزشکی می توانند برای امنیت بیمار بسیار مهم باشند، آنها باید در شرایط برق ایده آل کار کنند که به AVR نیاز دارد تا از ثبات ولتاژ اطمینان حاصل شود.

چاپ سه بعدی: هیچ یک از برنامه های AVR در تنظیم کننده ولتاژ احتمالا به اندازه چاپ سه بعدی برای دستگاه های پزشکی مهم نیست، زیرا این دستگاه ها باید استانداردهای پزشکی بسیار بالا و عملکرد بلند مدت را رعایت کنند. پرینترهای فلزی سه بعدی برای اطمینان از کیفیت و ایمنی محصول، نیاز به تامین منابع انرژی با دقت بالا و کنترل بسیار دقیق دارند. بیشتر پودرهای مورد استفاده در دستگاه های پزشکی چاپی سه بعدی، فرار هستند و به دلیل ایجاد جرقه در فضای باز یا آتش سوزی شدید می توانند باعث ایجاد آتش سوزی و انفجار شوند.

تنظیم کننده ولتاژ خودکار، جلوگیری از چنین جرقه های تصادفی را تضمین می کند. AVR طول عمر چاپگر سه بعدی را افزایش می دهد و از آن در برابر مشکلات برق که می تواند عملکرد آن را تخریب کند محافظت می کند.

استابلایزر

محافظ ماشین آلات:

AVR ها در تنظیم کننده ولتاژ برای اطمینان از کارایی بالا در ماشین آلات ضروری هستند. CNC با کارایی بالا یا ماشین کنترل عددی رایانه ابزارهای دستگاهی هستند که به طور خودکار توسط رایانه هایی انجام میشود که توالی های از پیش برنامه ریزی شده دستورات کنترل ماشین را انجام می دهند. این برخلاف ماشین های است که به صورت دستی با دستگیره یا اهرم کنترل می شوند و یا به صورت مکانیکی فقط با استفاده از دوربین ها کنترل می شوند.

ماشین های CNC معمولا به دو دسته تقسیم میشوند:

1)فناوری های ماشین آلات معمولی

2)فناوری ماشین آلات مدرن

فناوری های نوین شامل ماشین آلات الکتریکی و یا شیمیایی هستند. تعدادی فناوری جدید وجود دارد که از تکنیک های خاصی برای برش مواد استفاده می کند. برای مثال: ماشین پرتو الکترونی، ماشین آلات الکتروشیمیایی، ماشین آلات تخلیه الکتریکی، ماشین آلات فتوشیمیایی و ماشین آلات مافوق صوت است. بسیاری از این فناوری ها بسیار تخصصی هستند و در موارد خاص برای تولید انبوه با نوع خاصی از مواد استفاده می شوند. سایر وسایل برش از وسیله های مختلف برش مواد استفاده می کنند.

برای مثال: دستگاه های برش لیزر، دستگاه های برش سوخت اکسیژن، دستگاه های برش پلاسما و فناوری برش جت آب نمونه ای از کاربردهای ماشین های CNS سنگ زنی و صیقل دادن لنز های نوری است. با دستگاه های CNC روش های تولید سریعتر و کم کارتر در دسترس است. از نمونه سازی گرفته تا تولید با حجم زیاد، اکنون از فناوری های خودکار سنگ زنی و پولیش برای ساخت لنز استفاده می شود، این فناوری های جدید کارآمدتر بوده و تولید قابل اطمینان تری را ارائه می دهند.

جهت مشاوره خرید انواع استابلایزر تنظیم کننده ولتاژ با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.