ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
سیم کشی استابلایزر
نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
سیم کشی استابلایزر
نکات سیم کشی و نصب استابلایزر در خانه
مهر ۱۸, ۱۳۹۸

چگونه می توانیم یک استابلایزر دست دوم مناسب را برای خود انتخاب کنیم؟

ممکن است شما قصد خرید استابلایزر را داشته باشید اما توانایی اینکه یک استابلایزر نو را خریداری کنید. استابلایزر های شرکت الکترو گستر تهران را در این قسمت مشاهده کنید. نداشته باشید بنابر این اقدام به خرید استابلایزر دست دوم می کنید. اما چگونه شما استابلایزر دست دوم را تهیه کنید که با اینکه قبلا مورد استفاده قرار گرفته است بتواند به نیازهای شما پاسخ دهد.

چگونه استابلایزر از وسایل شما محافظت می کند؟

هنگامی که شما استابلایزر دست دوم را خریداری می کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که یک استابلایزر چگونه از وسایل شما محافظت می کند برای جواب به این سوال بهتر است در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

استابلایزرها که (اغلب به عنوان تنظیم کننده های ولتاژ خودکار و ایمن نامیده می شوند) برای تثبیت ولتاژ ابزار شما قبل از تغذیه به تجهیزات متصل میشوند. اگر نوسان موجود در وسایل را تشخیص دهند می توانند آن را به صورت داخلی تنظیم کنند. در صورت کم بودن ولتاژ کاربردی، استابلایزر آن را احساس می کند در نتیجه سطح ولتاژ را افزایش میدهد، سپس به تجهیزات ولتاژ لازم را میرساند تا آنها بدون نقص کار کنند.

در واقع نباید فکر کرد که استابلایزر فقط ولتاژهای کم را میتواند کنترل کند و افزایش دهد در واقع استابلایزر این توانایی را دارد که ولتاژهایی که بالاتر از حد معمول هستند را کاهش دهد و به یک اندازه مناسب برساند بنابراین استابلایزر هم ولتاژهای کم و هم ولتاژهای بالا را کنترل می کند. در واقع یک استابلایزر دست دوم باید توانایی رفع این نیازهای ابتدایی را داشته باشد و در صورتی که نتواند این کار را به درستی انجام دهد نشان میدهد که استابلایزر مناسبی نیست.

استابلایزر چگونه یک ولتاژ را کنترل می کند؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که استابلایزر با استفاده از یک مدار الکترونیکی کنترل را انجام میدهد که باعث میشود شیرهای موردنیاز یک ترانسفورماتور داخلی با کمک رله های مغناطیسی با کیفیت بالا برای تولید ولتاژ مطلوب تغییر کند.

اگر ولتاژ موردنیاز در محدوده وجود نداشته باشد مکانیسم شیر ترانس را تغییر می دهد و بدین ترتیب ولتاژ را در محدوده ایمن قرار می دهد. بنابراین تثبیت کننده با نظارت مداوم و تثبیت نوسانات ولتاژ موجود در ابزار به عنوان یک محافظ ایمن بین تجهیزات و ابزار شما عمل می کند. در واقع این عملکرد به شما اطمینان می دهد که دستگاه شما در ایمنی کامل می باشد.

استابلایزر دست دوم

چگونه می توانیم یک استابلایزر دست دوم مناسب را برای خود انتخاب کنیم؟

انتخاب یک استابلایزر دست دوم مناسب بسیار امر مهمی است. نکات کلیدی که باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد دامنه مصرف انرژی دستگاه های شما و میزان نوسانات ولتاژ می باشد که باید حتما اندازه آنها را در دست داشته باشید تا با مشکل روبرو نشوید. علاوه بر آن شما باید از امتیاز تجهیزات برای محافظت و رتبه بندی ها را که شامل KW, KVA, Amps می باشد و ولتاژ و فرکانس خط اسمی را بدانید.

در اینجا چند نکته ساده برای انتخاب استابلایزر دست دوم مناسب ذکر شده است:

میزان ولتاژ، جریان و قدرت دستگاه را بررسی کنید. این برچسب مشخصات در نزدیکی سوکت برق نوشته شده است و کتابچه راهنمای کاربر را بررسی کنید. مهم ترین چیز این است که ماهیت بار متصل به استابلایزر را بررسی کنید و از آن مطلع شوید. معمولا یک استابلایزر دارای محدوده کاری مختلف است( محدوده کار، محدوده ولتاژ است که در آن استابلایزر ولتاژ ورودی را تثبیت می کند و ولتاژ خروجی مطلوب را تامین می کند) بسیار امر مهمی است که استابلایزر دست دوم خود را متناسب با نوسانات ولتاژ در محل خود انتخاب کنید.

از سطح نوسانات برق که در مکان شما متداول است، ایده بگیرید. ( برای مثال مناطقی با ولتاژ بسیار کم\زیاد، منطقه ولتاژ بالا\پایین متوسط و… شما باید محدوده کاری استابلایزر خود را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای مثال اگر موقعیت مکانی شما دارای نوسانات ولتاژ بسیار کم و یا زیاد باشد. ممکن است لازم باشد استابلایزر را با طیف وسیعی از ولتاژ انتخاب کنید.

چه ویژگی های برجسته ای را باید در استابلایزر دست دوم جستجو کنید؟

نصب: از آنجا که یک استابلایزر با نیروی الکتریکی کار می کند، همیشه خطر خیس شدن یا آسیب دیدن استابلایزر در هنگام قرار دادن روی زمین یا هر جای ناایمن وجود دارد. به همین دلیل است که بسیاری از استابلایزرها می توانند به صورت دیواری نصب شده و یا در سطح بالاتر قرار گیرند، در این حالت نه تنها از آن در برابر صدمات محافظت می کند بلکه خانواده شما به ویژه کودکان را از معرض خطر شوک الکتریکی محافظت می کند.

شاخص ها:

شاخص ها ولتاژ تنظیم شده را برای تامین برق دستگاه نشان می دهند. مدل های جدیدتر با نشانگرهای LED فعال می شوند.

سیستم تاخیر در زمان:

این ویژگی باعث میشود که کمپرسور داخلی مدت زمان طولانی تری بماند و در هنگام قطع برق کوتاه مدت زمان کافی را برای تعادل جریان داشته باشد.

جهت مشاوره خرید انواع استابلایزر خانگی و صنعتی با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.