ترانس برق چیست؟
ترانس برق چیست؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
ترانس برق چیست؟
ترانس برق چیست؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
ترانس اتوماتیک چگونه کار می کند؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
Show all
ترانس ایزوله چیست و چگونه کار می کند؟

ترانس ایزوله چیست و چگونه کار می کند؟

ترانس ایزوله

ترانس ایزوله برای محافظت از مدارها، تجهیزات و افراد در برابر شوک و مدارهای کوتاه و هم چنین برای اندازه گیری دقیق لازم است. ترانس ایزوله هم چنین به عنوان انزوا گالوانیک نیز نام گذاری میشود در واقع علت این نام گذاری این است که هیچ مسیری برای هدایت مستقیم جریان وجود ندارد در واقع هیچ ارتباط جسمی وجود ندارد. جداسازی با استفاده از دستگاه های الکترومغناطیسی، خازنی یا نوری قابل انجام است.

در حالی که از لحاظ جسمی و الکتریکی مدار را از جریان های ناخواسته جدا می کند، سیگنال های لازم و نیرو لازم برای انتقال به مدارهای جدا شده منتقل می شوند. برای انتقال سیگنال ها، ترانسفورماتورها از شار مغناطیسی استفاده می کنند. عایق های خازنی از ولتاژ دیفرانسیل استفاده می کنند و نوری برای عبور از شکاف از نور استفاده می کنند. در این مقاله در مورد استفاده از ترانس ایزوله توضیح داده می شود.

چرا ترانس ایزوله؟

ترانس ایزوله جهت محافظت از تجهیزات و پیشگیری از معیوب شدن آنها و آسیب به کاربر استفاده میشوند.

ترانس ایزوله چگونه کار می کند؟

در لوله کشی گاهی اوقات متوجه میشوید که آب گرم از شیر آب سرد خارج میشود، در حالی که اصلا قرار نیست اتصالی برقرار شود. جایی در اتصالات لوله های آب نقطه مشترکی وجود داشت که در یک تقاطع اتفاق افتاد و باعث این اتفاق شده است. این نتایج شگفت انگیز را می توانید در یک مدار الکتریکی مشاهده کنید. دانستن این که ترانس ایزوله در جایی که زمینه برای آن ایجاد شود چگونه کار می کند بسیار مهم است و می تواند به شما در انجام روش های ایمن کمک کند در واقع باعث میشود که خطرات بسیار کم شوند.

بعضی اوقات ترانس ایزوله سنبله، گذرا و نویز را کنترل می کند و اتصال زمینی را حفظ می کند. این نوع ترانسفورماتور عایق الکتریکی را به تنهایی فراهم نمی کند. شما باید تایید کنید مبدل مورد استفاده شما خروجیهای ایزوله برقی را تامین می کند و شما باید بررسی کنید که هیچ مشکلی در ورودی های اولیه و ثانویه وجود نداشته باشد. اگر ترانسفورماتور دارای صفحه نمایش بین سیم پیچ باشد، صفحه باید به زمین خاکی وصل شود.

در واقع هنگامی که :

تجهیزات تحت آزمایش توسط ترانس ایزوله تغذیه می شود، تجهیزات از زمین جدا میشود و ترانسفورماتور دستگاه مورد آزمایش را از محل منبع جدا می کند، شخصی که بر روی تجهیزات کار می کند در صورت تماس اتفاقی با مدار نمی تواند دچار برق گرفتگی شود این امر باعث میشود که این مجموعه برای کاربران امن باشد و احتمال بروز شوک را از بین می برد یعنی اگر آنها به طور تصادفی قسمتی که در آن جریان برق وجود دارد را لمس کنند هیچ ارتباطی به زمین وجود ندارد.

قبل از اینکه گیرنده های اتصال دهنده گسل زمینی تبدیل به ” کد ” شوند، محصولات مصرفی شامل ترانس ایزوله شده و هتل ها دارای سوکت های تیغ هستند که دارای ترانس ایزوله می باشند در واقع اگر تیغ به داخل آب بیافتد یا اگر شخصی به هنگام نگه داشتن آن یک سطح رسانا را مانند یک شیر آب مرطوب را لمس کند، این محافظ فقط از تیغ محافظت می کند و ترانس ایزوله در سوکت مانع از جاری شدن جریان به بدن کاربر می شود. از ترانس ایزوله می توان برای جدا کردن قسمت های بدنی از سیستم الکتریکی استفاده کرد.

اندازه گیری خطوط ولتاژ بالا، جایی که ولتاژ می تواند بالاتر از 30000 ولت باشد خطرناک خواهد بود. با استفاده از یک دستگاه ایمن میتوان اندازه را به درستی به دست آورد و در واقع با استفاده از ترانسفورماتور ایزوله به عنوان بخشی از طرح می توان ولتاژ را تا یک ولتاژ پایین تر از محدوده اندازه گرفت.

ترانس ایزوله

ترانسفورماتور های جداسازی ایزوله شده برای اهداف خاص

ترانس های جداسازی ایزوله شده برای کاربردهای های تخصصی توسعه یافته اند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

ترانسفورماتورهای پالس: برای انتقال پالسهای برقی مستطیل شکل بهینه شده و برای سیگنال های دیجیتال ایزوله برقی فراهم می کند. از این نوع ترانسفورماتور در شبکه های رایانه ای استفاده می شود.

ترانسفورماتورهای آستین: توسط آرتور ا.استین اختراع شده است، این لامپ های مانع ترافیک هوایی را که بر روی سازه های آنتن مشاهده می کنید از آن تغذیه می کنند و اگر جدا نشوند، مدار روشنایی روی دنده آنتن، انرژی فرکانس رادیویی را به زمین هدایت می کند. هم چنین این ترانسفورماتورها جریان اصلی AC را از برج جدا می کند.

جهت مشاوره خرید انواع ترانس یا سفارش تولید ترانس با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.