سیم پیچی ترانس و همه چیز در مورد آن
سیم پیچی ترانس و همه چیز در مورد آن
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
چرا باید استابلایزر خریداری شود؟
چرا باید استابلایزر خریداری شود؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
سیم پیچی ترانس و همه چیز در مورد آن
سیم پیچی ترانس و همه چیز در مورد آن
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
چرا باید استابلایزر خریداری شود؟
چرا باید استابلایزر خریداری شود؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸

چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوان یک استابلایزر مناسب را انتخاب و خریداری کرد باید در ابتدا به این مورد توجه کرد که کاربرد هرکدام از استابلایزرها در مصرف موتوری یا روشنایی در چه زمینه ای می باشد. برای مثال در دستگاه های خانگی مانند یخچال و یا لباسشویی بهتر است از استابلایزر حلقوی استفاده کرد.

دلیل اینکه این نوع استابلایزر برای دستگاه های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد این است که لوازم خانگی حساس می باشند و از دقت بسیار بالایی برخوردار می باشند که استفاده از استابلایزر صحیح مانع آسیب به دستگاه و کاهش هزینه می شود. همانطور که میدانید از استابلایزر یا ترانس تقویت برق در تثبیت نوسان ولتاژ استفاده می شود. به همین دلیل باید در خرید استابلایزر دقت بالایی به خرج داد و مطالعه کامل نسبت به آن داشت و برای مثال باید دانست که کدام نوع از استابلایزر رله ای یا سرووموتوری را در ساختمان باید مورد استفاده قرار داد.

استابلایزر رله ای و سرووموتوری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

استابلایزر رله ای تغییر ولتاژ را به کمک ترانس افزاینده و یا کاهنده و هم چنین یک یا چند خروجی که وجود دارد انجام می گیرد. سیستم الکترونیکی دستگاه اطلاعات لازم را دریافت می کند و ولتاژ ورودی پس از تجزیه و تحلیل جهت انجام ترکیب صحیح به ترانس و رله ای پیام ارسال می کند. در سرووموتوری اما شرایط متفاوت است در واقع ترانس داخلی حلقوی می باشد و سرعت سیستم مکانیکی آن کمتر می باشد. بهتر است بدانید که اصلاح نوسانات ولتاژی در سرووموتوری با دقت بیشتری انجام می گیرد.

خرید استابلایزر

استابلایزر رله ای را در مکان هایی مورد استفاده قرار میدهند که در آن نوسانات ولتاژ زیاد و پله ای است و از استابلایزر سرووموتوری در مکان هایی که در آن برق شهری وجود دارد ولی معمولا پایین تر و یا بالاتر از حد مجاز خود می باشد مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع ترانس سرووموتوری عملکرد بهتری دارد و این امر به دلیل وجود ترانس حلقوی امکان پذیر شده است.

برای اینکه یک استابلایزر مناسب را خریداری کنید باید به چند عامل توجه ویژه داشته باشید که جریان مصرفی و تعداد و نوع لوازم خانگی از جمله این موارد می باشد. برای مثال ممکن است در محل زندگی شما چندین لوازم خانگی از جمله لباسشویی، یخچال، ظرفشویی و مایکروو وجود داشته باشد در این حالت باید برای کل محل سکونت خود از دستگاهی استفاده کرد که میزان آمپر آن 25 الی 6000 آمپر برای کل می باشد.

در واقع شما باید علاوه براینکه استابلایزر مناسب را تهیه می کنید در مصرف برق نیز صرفه جویی کنید و این به این معنی است که شما نباید تمام وسایل را به طور همزمان استفاده کنید و سعی کنید از لباسشویی و یا ظرفشویی در زمان هایی استفاده کنید که برق در زمان اوج مصرف خود نباشد. ممکن است که شما در خانه علاوه بر این که لوازم برقی ضروری را داشته باشد دارای کولر گازی نیز باشید که در این حالت شرایط فرق می کند و شما باید از استابلایزر 5 و 8 کاوا را استفاده کنید که خروجی آن 110 ولت می باشد.

چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه توان استابلایزر را محاسبه کنیم؟

تمام مصارف را اگر حساب کنیم شامل اعداد زیر خواهد بود:

یخچال فریزر: 6 آمپر
تلویزیون: 3 آمپر
کولرآبی: 5 الی 7 آمپر
کولر گازی: 10 الی 15 آمپر
جاروبرقی: 3 الی 5 آمپر

سشوار: 700 وات
که اگر تمامی این اعداد را با یکدیگر جمع کنید میتوانید استابلایزر مناسب خود را تهیه کنید.

خرید استابلایزر خانگی

برای اینکه بتوانید بهترین استابلایزر را خریداری کنید بهتر است دقت ویژه ای به این قسمت از مقاله داشته باشید، برای اینکه بتوان به خوبی از فریزر و لباسشویی محافظت کرد بهتر است از استابلایزر 3 کاوا استفاده کنید و برای اینکه آسیبی به یخچال ساید بای ساید شما وارد نشود بهترین گزینه استابلایزر 1.5 کاوا می باشد و برای کولر آبی و کولر گازی به ترتیب از استابلایزر 5 و 8 کاوا استفاده می شود. اما این نکات به تنهایی برای خرید استابلایزر مناسب کافی نمی باشد و شما باید به نکات دیگری نیز توجه داشته باشید که عبارتند از این که:

1)یک استابلایزر می تواند ولتاژ ورودی را تا چه حد تحمل کند.
2)ولتاژ خروجی را به طور دلخواه تنظیم کنید.
3)توجه به این مورد که صفحه نمایش ورودی و خروجی ولتاژ را به درستی نشان می دهد.
4)درصد خطا دستگاه و تنظیم آن

جهت مشاوره خرید انواع استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.