چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟
چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
ترانس های ولتاژ و ویژگی های آن
ترانس های ولتاژ و ویژگی های آن
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟
چگونه استابلایزر مناسب را انتخاب کنیم؟
مهر ۱۸, ۱۳۹۸
ترانس های ولتاژ و ویژگی های آن
ترانس های ولتاژ و ویژگی های آن
مهر ۱۸, ۱۳۹۸

آشنایی با استابلایزر

چرا باید استابلایزر خریداری شود؟ در ادامه قصد داریم شما را با جواب این سوال آشنا کنیم اما قبل از هر چیزی ترجیح دادیم شما را بهتر و بیشتر با استابلایزر آشنا کنیم، استفاده از فناوری تراشه ریزپردازنده و دستگاه های الکترونیکی قدرت یا تنظیم کننده های ولتاژ هوشمند در طراحی استابلایزر ولتاژ منجر به تولید برق با کیفیت بالا و پایدار در صورت انحراف مداوم ولتاژ شده است.

با پیشرفت استابلایزرها رله معمولی تبدیل به استابلایزر مدرن شده اند که در آنها مدارهای کنترل دیجیتالی با کارایی بالا و مدار کنترل حالت جامد استفاده شده است که تنظیمات پتانسیومتر را از بین می برد و به کاربر این اجازه را میدهد که از طریق یک صفحه کلید نیازهای ولتاژ را تنظیم کند و با استفاده از تجهیزات ورودی و خروجی را کنترل کند این امر باعث شده است که زمان واکنش پذیری استابلایزرها بسیار کم شود و بتوان آن را تنظیم کرد و حتی به کمتر از چند میلی ثانیه رساند.

امروزه تثبیت کننده ها یا استابلایزرها به یک راه حل توان بهینه برای بسیاری از وسایل الکترونیکی تبدیل شده اند که به نوسانات حساس هستند. آنها را در سیستم های تهویه، تلویزیون، تجهیزات پزشکی، رایانه ها و تجهیزات ارتباطی و … به کار می برند.

استابلایزر چیست؟

این یک وسیله برقی است که بدون در نظر گرفتن تغییر در ولتاژ ورودی یا خروجی یک ولتاژ باعث ایجاد یک ولتاژ ثابت در پایانه های خود میشود این تجهیزات دستگاه را در برابر ولتاژ و ناپایداری های آن محافظت می کنند. تثبیت کننده های ولتاژ برای تجهیزات الکتریکی پرهزینه و گرانبها جهت محافظت از آنها در برابر نوسانات ولتاژ کم و زیاد استفاده میشود. استابلایزرها ولتاژ ورودی نوسان را قبل از تغذیه تنظیم میکنند. تثبیت کننده ها در صورت عرضه تک فاز یا سه فاز هستند. ا

ستابلایزرهای سه فاز به دو صورت بار متعادل و بار نامتعادل در بازار وجود دارند. در واقع آنها یا به عنوان واحدهای اختصاصی برای وسایل و یا به عنوان یک واحد تثبیت کننده بزرگ برای لوازم کامل در یک مکان خاص در دسترس هستند. علاوه بر این آنها میتوانند از نوع آنالوگ یا دیجیتال از واحدهای پایدارکننده باشند.

انواع متداول تثبیت کننده های ولتاژ عبارتند از: تثبیت کننده های دستی و قابل تعویض، تثبیت کننده نوع رله اتوماتیک، استابلایزر حالت جامد یا استاتیک و تثبیت کننده های دارای ویژگی های اضافی مانند قطع ولتاژ ورودی\ خروجی پایین، قطع جریان ورودی\ خروجی ولتاژ بالا، قطع بار بیش از حد، تاسیسات شروع و توقف خروجی، شروع دستی یا خودکار\ نمایش قطع ولتاژ، سوئیچ ولتاژ صفر و …

چرا به استابلایزر نیاز است؟

به طور کلی هر وسیله الکتریکی یا دستگاهی برای طیف گسترده ای از ولتاژ ورودی طراحی شده است. بسته به حساسیت، محدوده کاری تجهیزات محدود به مقادیر خاصی است. برای مثال برخی از دستگاه ها درصد نوسانات ولتاژی که میتوانند تحمل کنند 5% و بعضی ها تا 10% می باشد. نوسانات ولتاژ در بسیاری از مناطق مخصوصا در مناطق حاشیه ای بسیار رایج است. شایع ترین دلایل نوسان ولتاژ روشنایی گسل های الکتریکی، سیم کشی معیوب و خاموش کردن دوره ای دستگاه است. این نوسانات باعث ایجاد اختلال در تجهیزات یا وسایل برقی میشود.

چرا باید استابلایزر خریداری شود؟

اگر دستگاهی در مدت زمانی طولانی در معرض ولتاژ های بالا باشد با نتایج زیر روبرو خواهد شد:

-آسیب دائمی تجهیزات
-آسیب عایق به سیم پیچ ها
-قطع ناخواسته بار
-افزایش تلفات در کابل ها و تجهیزات مرتبط
-عمر کم دستگاه

حال اگر دستگاهی با کاهش ولتاژ روبرو شود با نتیج زیر روبرو خواهد شد:

-نقص تجهیزات
-دوره کار طولانی تر
-کاهش عملکرد تجهیزات
-رساندن جریان های بزرگ که منجر به گرمای بیش از حد می شوند
-خطاهای محاسباتی
-کاهش سرعت موتورها

بنابر این پایداری و دقت ولتاژ عملکرد صحیح تجهیزات را به دنبال دارد. در واقع تثبیت کننده های ولتاژ این اطمینان را به شما میدهند که نوسانات ولتاژ در منبع تغذیه ورودی تاثیری در بار یا دستگاه برقی ندارد به همین دلیل است که باید استابلایزر خریداری شود.

چگونه یک استابلایزر درست را انتخاب کنیم؟

مهم ترین چیز این است که قبل از خرید تثبیت کننده ولتاژ برای یک دستگاه، چندین عامل را در نظر بگیرید. این عوامل شامل وات مورد نیاز دستگاه، سطح نوسانات ولتاژ در منطقه نصب، نوع دستگاه، نوع تثبیت کننده، محدوده کار لرزشگیر( که تثبیت کننده آن ولتاژ های صحیح را انجام می دهد.) ، ولتاژ\ قطع ولتاژ، نوع مدار کنترل، نوع نصب و سایر عوامل می باشد.

جهت مشاوره خرید انواع استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.