Power-conditioner (تنظیم کننده ولتاژ)
تنظیم کننده ولتاژ چیست؟ (Power-conditioner)
مهر ۳۰, ۱۳۹۹
ترانس چگونه عمل می کند؟
ترانس چگونه عمل می کند؟
مهر ۳۰, ۱۳۹۹
Power-conditioner (تنظیم کننده ولتاژ)
تنظیم کننده ولتاژ چیست؟ (Power-conditioner)
مهر ۳۰, ۱۳۹۹
ترانس چگونه عمل می کند؟
ترانس چگونه عمل می کند؟
مهر ۳۰, ۱۳۹۹

تفاوت تنظیم کننده ولتاژ و یو پی اس

سوال: تفاوت بین تنظیم کننده ولتاژ و یو پی اس که برای استفاده از تجهیزات استودیویی خود می خواهم خریداری کنم در چیست؟

در جواب باید بگوییم که: دستگاه های تنظیم کننده ولتاژ دستگاه هایی هستند که معمولا باعث حفاظت از افزایش و کاهش ولتاژ می شوند. بیشتر دستگاه های تنظیم کننده ولتاژ با استفاده از مدارهای سرکوب کننده، فیلتر تداخلی الکترومغناطیسی و فرکانس رادیویی را تامین می کنند که این تداخل منبع تغذیه و مدارهای صوتی مرتبط با آنها را حفظ می کند. افزایش و کاهش بیش از حد ولتاژ می تواند آسیب جدی و بزرگی را به دستگاه شما وارد کند.

آیا ممکن است صداهای بلند باعث آسیب به دستگاه ها شود؟

اگر چه جریان الکترومغناظیس و فرکانس رادیویی به دستگاه هایی شما آسیب وارد نمی کنند اما می توانند باعث ایجاد صداهایی شوند که بسیار غیر منتظره و ناهنجار را ایجاد کنند-اگر این صداها بیش از حد بلند باشند- می توانند باعث شوند که عملکرد دستگاه شما با اختلال همراه شود و به دستگاه شما آسیب برساند.

بسیاری از دستگاه های تنظیم کننده ولتاژ دارای وسیله ای بسیار کوچک و ارزان قیمت هستند که می تواند از افزایش صدا جلوگیری کند و این عمل به سادگی در بهبود وسیله های شما تاثیرگذار است و می تواند باعث محافظت از تجهیزات شما شود. با این حال بهتر است بدانید که اکثر تنظیم کننده های ولتاژ سعی دارند ولتاژ خط را که از دستگاه شما خارج می شود را با ولتاژ 120 ولت یا 240 ولت در یک محدوده باریک مشخص نگه دارد ( با فرض اینکه ولتاژ منبع در محدوده ای می باشد که تنظیم کننده می تواند تنظیم کند).

ولتاژ پایین می تواند به طور جدی بر روی عملکرد تجهیزات الکترونیکی تاثیر بگذارد و تکرار نوسانات ولتاژ  می تواند به طور دائم به سخت افزار آسیب برساند. تنظیم کننده ولتاژ ممکن است اولین و بهترین انتخاب برای محافظت از استودیو باشد، زیرا این قطعات معمولا دارای اجزایی هستند که باعث ایجاد نیاز در وسیله برای تهیه تنظیم کننده ولتاژ می شوند. تنظیم ولتاژ  بسیار مهم است به خصوص اگر شما از تجهیزاتی استفاده می کنید که حساسیت بسیار بالایی به نوسانات دارند.

کاربرد یو پی اس چیست؟

بالاتر به طور کامل در مورد آنچه باید در مورد تنظیم کننده ولتاژ بدانید توضیح دادیم و شما دریافتید که اگر قصد محافظت کامل از وسیله های برقی و الکترونیکی خود دارید باید حتما یک تنظیم کننده ولتاژ تهیه کنید و هم اکنون قصد داریم شما را با کاربرد یو پی اس آشنا کنیم و شما بتوانید با اطلاعاتی که از این مقاله کسب می کنید بهترین انتخاب را برای استودیو و تجهیزات داخل آن داشته باشید.

منبع تغذیه حیوان با منبع تغذیه یک وسیله الکتریکی کاملا متفاوت است و این مسئله برای شما روشن است، علت این که این مثال را برای شما زدیم این است که در صورتی که برق قطع شود و یا در (مدت زمان طولانی ولتاژ پایین باشد) و یا خرابی کامل را در سرویس الکتریکی معمولی داشته باشید یو پی اس می تواند برای مدت زمان کوتاهی تجهیزات الکتریکی شما را سرپا نگه دارد و مانع از خاموشی کامل آنها شود.

تفاوت تنظیم کننده ولتاژ و یو پی اس

انواع یو پی اس:

یو پی اس در اندازه، شکل ها و ظرفیت های متنوعی موجود است. رایج ترین آنها عبارتند از: UPS Standby Hybrid, Line Interactive UPS, Standby On-Line Hybrid UPS, Standby-Ferro UPS, Double Conversion On-Line UPS و Delta Conversion On-Line UPS.

اگرچه ممکن است این اختلافات گیج کننده به نظر برسد اما عموما نحوه عملکرد آنها یکسان است (اگرچه تفاوت های مهمی در مورد نحوه انجام کار در آنها وجود دارد) همه آنها دارای باتری هستند که با برق کار می کنند و شارژ می شوند، با قطع شدن خدمات، UPS قادر است باتری خود را برای صرفه جویی در مصرف انرژی خارج کند. مگر یو پی اس بسیار پیشرفته و گران قیمت داشته باشید، در این صورت دوره برق متناوب بسیار کوتاه است اما این امکان را به شما می دهد که یک فایل را ذخیره کنید یا یک قطعه سخت افزار را بدون از بین بردن تنظیمات خاموش کنید. به هر حال یو پی اس معمولا پس از تنظیم کننده ولتاژ وارد زنجیره انرژی می شود.

اگر در حال انجام روند ثبت نام تجاری هستید و نمی خواهید عصبانیت مشتری را در هنگام قطع برق ببینید، قطعا به یک یو پی اس نیاز دارید البته فراموش نکنید که یو پی اس می تواند نقش بسیار مهم و حیاتی را در محافظت از رایانه و یا دستگاه های ضبط کننده دیگر داشته باشد. ممکن است در هنگام مطالعه این متن برای شما سوال پیش آمده باشد که یو پی اس به چه معناست؟ در جواب باید بگوییم که یو پی اس مخفف شده (Uninterruptible Power Supply) می باشد که به معنای منبع تغذیه بدون وقفه است، در واقع یو پی اس به طور بدون وقفه توان مورد نیاز بار مصرفی تجهیزات الکترونیکی را فراهم می کند و با عملکرد درست خود مانع از ایجاد هرگونه نویز و یا اختلالات شبکه در تجهیزات می شود.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.