انواع سیم پیچی در ترانس
انواع سیم پیچی در ترانس
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹
Power-conditioner (تنظیم کننده ولتاژ)
تنظیم کننده ولتاژ چیست؟ (Power-conditioner)
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹
انواع سیم پیچی در ترانس
انواع سیم پیچی در ترانس
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹
Power-conditioner (تنظیم کننده ولتاژ)
تنظیم کننده ولتاژ چیست؟ (Power-conditioner)
مرداد ۱۶, ۱۳۹۹
Show all
آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟

آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟

ترانس ها و اهمیت آنها

ترانس ها به اندازه اهمیت اکسیژن برای بدن برای ما مهم هستند. بدون اکسیژن، بدن نمی تواند زنده بماند و بدون انرژی الکتریکی جهان نمی تواند زنده بماند. از طلوع آفتاب تا شب ما به طور مستقیم و غیرمستقیم کاملا به انرژی وابسته هستیم.

اولین چیزی که بعد از تغذیه با شیر مادر ما را متحیر می کند ایستگاه فرعی است که ترانس ها را در قلب و روح خود جای داده است. بدون ترانسفورماتور نیرو نمی تواند برای استفاده نهایی در برنامه های مختلف به نقطه ابزار منتقل یا توزیع شود. این اهمیت ترانس ها در زندگی روزمره ما است که توسط انرژی الکتریکی اداره می شوند. حتی یک قطع برق یک دقیقه ای غیرقابل تحمل و تهدیدکننده زندگی است، چه در محل کار باشد چه در خانه.

طول عمر آداپتور

من مطمئن هستم که شما در مقطعی از زندگی خود دست به این موتورها زده اید. به طور کلی این آداپتورها به مدت 30 سال طراحی و ساخته شده اند و در صورت نصب و استفاده بر اساس دستورالعمل ها بدون بارگذاری بیش از حد و انجام تعمیر و نگهداری در دوره های زمانی موردنیاز، می توانند به راحتی به شما خدمت کنند. این آداپتورها دستگاه های ثابت هستند و پس از نصب نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند.

همانطور که دیدیم این مبدل ها عمر طولانی دارند به طوری که در صورت انتخاب با در نظر گرفتن کاربرد و بار فعلی و مسئول انبساط در آینده، خرید و نصب آنها یک عمر خواهد بود. 30 سال به حدی طولانی است که همه چیز از کاربرد آن گرفته تا بار مصرف می تواند تغییرات اساسی داشته باشد، بنابراین شما باید هنگام انتخاب ترانس دقت کنید که نباید از یک طرف دائما در شارژ باشد و از طرف دیگر نباید بیش از حد شارژ شود.

چرا برای هر دو بار داری و اضافه بار توصیه نمی شود؟

مبدل ها به گونه ای خریداری می شوند که بار اضافی نداشته باشند. اگر بار آن کم باشد، ضررهای غیربار بیشتر خواهد بود و اگر اضافه بار داشته باشد عمر آن به طرز چشمگیری کوتاه می شود که علاوه بر ایجاد خطر برای محیط اطراف آن را تا چند سال پس از اضافه بار نیز محدود می کند که باعث می شود در اثر انفجار به دلیل دمای زیاد ایجاد شده در آنجا آسیب پذیر باشد.

انفجار ترانس یک فاجعه واقعی است زیرا مخزن پر از روغن وجود دارد که دمای اشتعال کم دارد و کنترل یکبار احتراق آن غیرممکن است. بنابراین تعیین مقدار اسمی مطلوب ترانس باید بار نرمال داشته باشد یعنی بار آن نباید کمتر از حد معمول یا بیش از حد معمول باشد. بنابراین اجازه دهید ما بار مطلوب ترانسفورماتور را برای شما تعیین کنیم.

آیا باید از همه ظرفیت ترانس استفاده شود؟

بار مطلوب ترانس چیست؟

ترانسفورماتورهای توزیع هنگامی که 50-60% ظرفیت خود را بارگیری می کنند بهینه کار می کنند. این پارامتر معمولا در هنگام برابر بودن ضررهای اولیه و مس ترانس رعایت می شود. از آنجایی که بار روی ترانس دائما در حال تغییر است، به گونه ای طراحی شده است که با بار 50% بهترین کارایی خود را ارائه می دهد.

از طرف دیگر، آداپتور های برق به گونه ای طراحی شده اند که 100% بار کار کنند که مربوط به ظرفیت کامل آنها است زیرا آنها به طور مداوم کار می کنند و مهم ترین چیز به جای تلفات غیر بار از بین رفتن برق است. این آداپتورها به اتلاف پایه و انرژی خود مطابق با بار کامل طراحی شده اند.

اگر مبدل ها بیشتر از این محدوده شارژ شوند، تاثیر منفی بر روی اصطلاحات ممکن است از اهمیت بالایی برخوردار نباشد اما به طور مطلق منجر به اتلاف پول قابل توجهی می شود. بنابراین مهم است که قبل از انجام طبقه بندی نهایی ترانسفورماتور بار و کاربرد را به طور هم زمان در نظر بگیرید در غیر این صورت به دلیل تصمیم اشتباه طول عمر ترانس بسیار کم خواهد شد.

این تلفات بدون بار و اتلاف انرژی چیست؟

ضررهای غیر بارگذاری، ضررهایی هستند که در اثر بار ترانس متحمل می شوند و بدون آنکه تحت تاثیر بار واقعی ترانسفورماتور قرار بگیرند در سطح جهانی به همان اندازه باقی می مانند.

این تلفات در هسته ترانسفورماتور اتفاق می افتد و یک میدان مغناطیسی را فراهم می کند تا ترانس بتواند کار کند و الزامات تلفات جریان ادی را که از طریق صفحات آهنی آنها جریان می یابد فراهم کند.

تلفات انرژی یا تلفات مس از ضررهایی است که به دلیل جریان واقعی ترانس در سیم پیچ های اولیه و فرعی در ترانس اتفاق می افتد که منجر به تولید گرما در سیم پیچ ها به دلیل تلفات 12R می شود. از آنجا که این تلفات به جریان فعلی در سیم پیچ ها بستگی دارد بار واقعی ترانس بسیار مهم است.

نتیجه گیری

تصمیم بالا نشان می دهد که ترانس های توزیع هرگز نباید با ظرفیت کامل بارگذاری شوند، زیرا آنها به گونه ای طراحی شده اند که با کمترین 50 تا 60% از ظرفیت اسمی خود در بهترین حالت کار کنند، در غیر این صورت آنها به گونه ای طراحی شده اند که در بهترین حالت 100% کار کنند.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.