نکات استفاده از استابلایزر
نکات استفاده از استابلایزر
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹
نکات استفاده از استابلایزر
نکات استفاده از استابلایزر
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹

استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟

استابلایزر سروو موتوری یک سیستم تثبیت کننده کنترل شده است که با استفاده از تقویت کننده ترانسفورماتور Buck/Boost منبع تغذیه ایده آل را فراهم می کند و نوسانات ولتاژ ورودی را ضبط می کند و جریان را به خروجی صحیح هدایت می کند. موتور سنکرون AC ولتاژ را در جهت عقربه های ساعت تنظیم می کند و ولتاژ خروجی را با مولفه هایی از قبیل کنترل پنل، کم نور، مقایسه کننده، ترانزیستور، موکوس و …. مدیریت می کند.

در استابلایزر سروو موتوری هفت مولفه اصلی وجود دارد که عبارتند از:

1) دیمر ( ترانسفورماتور متغیر )

2) برس کربن

3) سروو درایو – موتورهای هماهنگ سازی

4) آداپتور تقویت کننده باک ( سری آداپتور )

5) رله

6) MCB/MCCB

7) مدار الکترونیکی

هم اکنون قصد داریم شما را به خوبی با 7 مولفه اصلی آشنا کنیم:

1) دیمر ( رانسفورماتور متغیر):

معمولا به شکل گرد می باشد و هسته سیلیکون CRGO پایه برای سیم پایه و مس با میزان چرخش خاص بسته به ظرفیت استفاده شده مصرف می شود. هدف اصلی دیمر افزایش یا کاهش ولتاژ ارسال شده به ترانسفورماتور می باشد. فقط 50% ولتاژ خروجی توسط دیمر افزایش یا کاهش می یابد. برای مثال: اگر ولتاژ ورودی 160 ولت باشد، درایو آن را به 190 ولت و مابقی را 30 ولت افزایش می دهد ( از آنجا که 220 ولت برای اجرای هر تک فاز لازم است ) از طریق Buck Boost Transformer انجام می گیرد.

2) برس کربن:

این قسمت در سروو موتوری متحرک است و برای اتصال به یک شافت کم نور استفاده می شود. اگر اختلاف ولتاژ ورودی بسیار مکرر باشد، این برس زود پاک می شود و مشتری مجبور است آن را به طور مرتب تعویض کند. به همین دلیل است که سازندگان استابلایزر سروو موتوری باید از برس های کربنی با بهترین کیفیت استفاده کنند.

= عکس استابلایزر سروو را در بالا مشاهده می کنید.

3) درایو سروو – موتورهای هماهنگ سازی:

همانطور که از نام درایو سروو مشخص است قسمت اصلی استابلایزر سروو است. موتور بسته به ولتاژ ورودی بازوی متصل به موتور را در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخاند.

4) Buck Boost Transformer:

برخلاف یک شافت کم نور، مستطیل شکل می باشندو سیم پیچ مجهز به هسته El CRGO است. هنگامی که ترانسفورماتور ساخته می شود، برای محافظت بیشتر در لاک غوطه ور می شود. این نوع لاک عایق، ترانسفورماتور لاک نیز نامیده می شود، قبل از آماده سازی لرزشگیر سروو برای تست رگرسیون، بر روی کلیه کویل های مورد استفاده در ترانسفورماتورهای تقویت کننده جک برای بسته بندی کاربرد دارد.

لاک ترانسفورماتور عمر سیم پیچ را بهبود می بخشد و سیم پیچ ترانسفورماتور را از قرار گرفتن در معرض محیطی که ممکن است بر اثر لرزش آسیب دیده باشد محافظت می کند. این لاک می تواند به عنوان عایق بسیار خوبی برای هر سیم استفاده شود. اگر چه در ترانسفورماتور هم ترانسفورماتور ایزوله نیز وجود دارد اما با Buck Boost Transformerبسیار تفاوت دارد.

5) هادی یا کنتاکتور:

عملکرد کنتاکتور به این شکل است که در صورتی که خروجی بیش از حد معین خارج شود، خروجی را استابلایزر سروو کاهش دهد.

6) MCB/MCCB:

از MCB برای روشن یا خاموش کردن استابلایزر سروو استفاده می شود و از آن برای محافظت از اتصال کوتاه نیز استفاده می کنند در حالی که MCCB برای محافظت از اضافه بار به کار می رود.

7) مدار الکترونیکی:

همانطور که از نام آن پیداست، این سیگنال را به قسمت های مختلف یک سرویس دهنده استابلایزر مانند موتور، کم نور و … می فرستد. بنابر این مطابق آن سیگنال کار می کند و بخش دیگر آن کار تصحیح ولتاژ را انجام می دهد.

استابلایزر سروو موتوری چگونه کار می کند؟

استابلایزر سروو به طور قطع مزیت بیشتری نسبت به استابلایزر قدیمی دارد.

در اصل دو نوع وابستگی رد استابلایزر سروو به چشم می خورد که عبارتند از:

1) وابستگی به رله

2) وابستگی به موتور سروو

در استابلایزر سرووی که به رله وابسته است، سوئیچ دقت ولتاژ خروجی را تا 10% rec اصلاح می کند. اما در سروو موتور اصلی سروو با استفاده از عملکرد تقویت کننده باک تصحیح می شود. این نوع استابلایزر برای دقت بالای ولتاژ خروجی مفید است. با تغییر ولتاژ ورودی به 50± ولتاژ خروجی 1% را تامین می کند. این نوع تا 5000 کیلو ولت و بالاتر را پشتیبانی می کند و ظرفیت بارگذاری بالاتری به آن می دهد.

در نهایت، تفاوت اصلی این دو در عملکرد است، زیرا سروو یک نمونه اصلاح شده پیشرفته در تکنولوژی ترانسفورماتور های رله معمولی است و خروجی را بسیار دقیق تر نشان می دهد.

استابلایزر سروو یک جایگزین محبوب برای وسایل کم مصرف است که در اماکن تجاری، مسکونی، خانه ها و صنایع استفاده می شود و انرژی بی نظیری را برای محافظت از تجهیزات حساس شما فراهم می کند. سروو دارای سیستم های تک فاز و سه فاز است که در واحد های دارای خنک کننده روغن و هوا قابل استفاده است.

استابلایزر سروو نه تنها یک تنظیم کننده ولتاژ است بلکه یک دستگاه برق کاملا مطمئن است که در مقایسه با یک استابلایزر رله معمولی یا استابلایزر فاراتل بسیار مفید است.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.