تست ترانسفورماتور چگونه انجام می گیرد؟
تست ترانسفورماتور چگونه انجام می گیرد؟
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
استابلایزر
استابلایزر چیست و چگونه کار می‌کند؟
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
تست ترانسفورماتور چگونه انجام می گیرد؟
تست ترانسفورماتور چگونه انجام می گیرد؟
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰
استابلایزر
استابلایزر چیست و چگونه کار می‌کند؟
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰

نوسانات ولتاژ در خطوط برق معمولا بسیار زیاد اتفاق می افتد. این نوسان ولتاژ به وسایل برقی شما مانند تلویزیون، یخچال، تهویه هوا و غیره آسیب می رسانند و تجهیزات ارزشمند شما را به شدت تحت تأثیر قرار می دهند، حتی امکان دارد آنها را برای همیشه از کار بیندازد. انتخاب دقیق یک استابلایزر با کیفیت می تواند شما را از این مشکل دور کند. استابلایزر می تواند از ورود نوسانات ولتاژ نامطلوب به وسایل برقی شما جلوگیری کند، بنابراین عملکرد آن بدون مشکل است. تثبیت کننده ها برای محافظت از انواع لوازم الکتریکی شما در برابر نوسانات ولتاژ، با آخرین فناوری و اقدامات دقیق دقیق طراحی و ساخته شده اند. هنگامی که شما از استابلایزر استفاده می کنید در واقع از تجهیزات ارزشمند خود در برابر خسارت محافظت می کنید.

استابلایزر چه کاری انجام می دهد و چگونه از لوازم شما محافظت می کند؟

استابلایزرها (که غالباً آنها را تنظیم کننده ولتاژ خودکار و ایمن می نامند) ابداعی ثابت جهت تثبیت ولتاژ مطلوب شما قبل از تغذیه تجهیزات متصل هستند. در صورتی که ولتاژ کم به عنوان ولتاژ خروجی عمل کند، وظیفه استابلایزر این است که نوسانات ولتاژ را کنترل کند و برای تنظیم دامنه ثابت ولتاژ تنظیم می کند. در واقع تثبیت کننده این نوسانات ولتاژ را حس می کند و آن را به میزان ولتاژ مورد نیاز افزایش می دهد، سپس تجهیزات متصل را تغذیه می کند تا بدون مشکل کار کنند. این اتفاق در صورتی که ولتاژ بالا باشد هم در خط برنامه ظاهر می شود.

عملکرد استابلایزر چگونه می باشد؟

تثبیت کننده ها با استفاده از مدار الکترونیکی این کار را انجام می دهند، در واقع شیرهای مورد نیاز یک ترانسفورماتور خودکار داخلی را با کمک رله های الکترومغناطیسی با کیفیت بالا تغییر می دهد تا ولتاژ به اندازه مطلوبی برسد. اگر ولتاژ تأمین شده در محدوده مورد نظر قرار نگیرد، یک مکانیزم شیر مورد نیاز ترانس را سوئیچ می کند، این امر باعث می شود که منبع ولتاژ در یک محدوده امن قرار گیرد.

استابلایزر

بنابراین تثبیت کننده با نظارت و تثبیت مداوم نوسانات ولتاژ ظاهر شده در مکان های مختلف، به عنوان محافظ ایمنی بین تجهیزات و وسیله های کاربردی شما عمل می کند. این امر باعث می شود که دستگاه ارزشمند شما یک دامنه ثابت ولتاژ را به عنوان ورودی خود برای عملکرد بدون دردسر و عمر طولانی دریافت کند.

چگونه می توانم یک استابلایزر در ابعاد مناسب برای وسیله های خود انتخاب کنم؟

انتخاب یک استابلایزر در ابعاد مناسب برای تجهیزات برقی شما حیاتی است. زمینه های کلیدی مورد بررسی به طور کل دامنه مصرف برق برنامه شما و سطح نوسانات ولتاژ است که در محل زندگی شما تجربه می شود. شما باید از درجه بندی تجهیزات و ولتاژ مناسب مطلع شوید. درجه بندی ها معمولاً به صورت KW ، KVA یا به حالت آمپر ذکر می شوند. همچنین باید ولتاژ و فرکانس اسمی خط را بدانید.

چند نکته مهم برای انتخاب استابلایزر

در اینجا چند نکته ساده برای انتخاب یک تثبیت کننده آورده شده است:

ولتاژ ، جریان و توان دستگاه را بررسی کنید. روی برچسب مشخصات نزدیک پریز برق نوشته شده است، درصورتی که نتوانستید با استابلایزر کار کنید و یا اطلاعات کافی را در خصوص تثبیت کننده به دست نیاوردید می توانید کتابچه راهنمای کاربر را بررسی کنید.

برای اینکه بتوانید حداکثر توان را به دست بیاورید، باید “230 x حداکثر جریان نامی” را به تجهیزاتی که قصد دارید استابلایزر را به آن متصل کنید ضرب کنید. برای اینکه به درجه تثبیت کننده برسید بهتر است 20-25٪ حاشیه ایمنی را اضافه کنید. در صورتی که قصد دارید در آینده دستگاه های بیشتری اضافه کنید، می توانید بافر را برای آنها نگه دارید. همچنین از جریان موجی را که هنگام روشن کردن دستگاه جریان دارد غافل نشوید.

درصورتیکه تثبیت کننده ولتاژ دارای وات باشد، ضریب توان 0.8 را در نظر بگیرید. (W = V * A * pf)

مهمترین امر در کار کردن با تثبیت کننده دانستن ماهیت بار متصل به استابلایزر است. ابتدا باید برق (یا وات) را برای تمام وسایلی که به تثبیت کننده متصل می شوند یادداشت کنید. مجموع کل مصرف برق (یا وات) بار تثبیت کننده را در وات به دست آورید. اما بیشتر اندازه های استابلایزر در VA ( ولت آمپر) یا kVA (کیلو ولت آمپر) که برابر با 1000 ولت آمپر هستند. اگرچه برای بدست آوردن VA واقعی (یا ولتاژ آمپر) از طریق وات (W) باید اندازه گیری هایی انجام دهید، اما برای اندازه تقریبی، می توانید مقدار وات را 20٪ افزایش دهید تا اندازه تقریبی VA مورد نیاز را بدست آورید.

برای مثال، اگر مجموع واتهای متصل به تثبیت کننده شما 1000 باشد، می توانید یک تثبیت کننده 1200 ولت یا 1.2 کیلوولت آمپر داشته باشید. (لطفا توجه داشته باشید که 20٪ برای سیستم های مسکونی مناسب است و اگر ضریب توان شما ضعیف باشد ممکن است در صنایع کار نکند).

معمولاً یک تثبیت کننده دارای دامنه های کاری مختلف است (محدوده کاری دامنه ولتاژ است که در آن تثبیت کننده ولتاژ ورودی را کار می کند / تثبیت می کند و ولتاژ خروجی مطلوبی را ایجاد می کند). مهم است که تثبیت کننده خود را متناسب با نوسانات ولتاژ در محل خود انتخاب کنید.

از سطح نوسانات برق متداول در محل زندگی خود ایده بگیرید. (به عنوان مثال مناطق بسیار کم / ولتاژ بالا، سطح متوسط / ولتاژ پایین و غیره) شما باید محدوده کاری تثبیت کننده های خود را انتخاب کنید که پاسخگوی خواسته های محل شما باشد. به عنوان مثال ، اگر مکان شما دچار نوسانات ولتاژ بسیار پایین / زیاد باشد، ممکن است لازم باشد تثبیت کننده را با دامنه کار گسترده انتخاب کنید.

چگونه می توانم یک استابلایزر در ابعاد مناسب برای وسیله های خود انتخاب کنم؟

در استابلایزر به دنبال چه ویژگی های برجسته ای هستید؟

نحوه نصب

از آنجا که یک تثبیت کننده ولتاژ با نیروی الکتریکی کار می کند، همیشه خطر قرار گرفتن در اثر خیس شدن یا خراب شدن استابلایزر در زمین یا هر جای دیگر نا امن وجود دارد. به همین دلیل است که اکثر تثبیت کننده ها می توانند به صورت دیواری نصب شده و یا در سطح بالاتری قرار بگیرند، نه تنها از آن در برابر هرگونه آسیب محافظت می کنند بلکه از خانواده شما به ویژه کودکان کوچک شما را نیز از خطر برق گرفتگی نجات می دهد.

شاخص ها

اندیکاتورها ولتاژ تنظیم شده برای تأمین برق دستگاه را نمایش می دهند. مدل های جدیدتر نیز با نشانگرهای LED فعال هستند.

 

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر خانگی یا سفارش تولید استابلایزر خانگی با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

سیستم های تاخیر زمانی

این ویژگی باعث می شود که در صورت قطع برق برای کوتاه مدت کمپرسور داخلی (در صورت یخچال یا کولر و غیره) زمان کافی را برای تعادل جریان را بدست آورد.

دیجیتالی شده

با عملکرد دقیق و قابل اطمینان عملکرد استابلایزر ، بسیاری از مدل های جدید دیجیتالی می شوند. آنچه در مورد این مدل های جدید جالب است این است که نه تنها دیجیتالی می شوند بلکه خود را با انواع دستگاه ها سازگار می کنند. بنابراین تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که استابلایزر را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید تا کار کند. در صورت نصب اکثر آنها نیز به ژنراتورها متصل شده و سازگار می شوند.

محافظت در برابر اضافه بار

در صورت اتصال کوتاه یا هر نوع سوختگی ناشی از اضافه بار، ویژگی محافظت در برابر اضافه بار خروجی تثبیت کننده را کاملاً خاموش می کند.

بیشتر استابلایزرها با 3 تا 5 سال ضمانت ارائه می شوند، تا بتوانید از محافظت ایمن و کافی برای وسایل خود برای مدت طولانی تری برخوردار شوید. همیشه بخاطر داشته باشید استابلایزر مخصوص لوازم خانگی خود را انتخاب کنید، امیدواریم تصمیم خوبی بگیرید.

در استابلایزر به دنبال چه ویژگی های برجسته ای هستید؟

آیا یخچال و فریزرهای مدرن و تهویه مطبوع دارای استابلایزر ولتاژ داخلی هستند؟

لوازم خانگی مدرن (عمدتاً یخچال و فریزر و تهویه مطبوع) دامنه ولتاژ بیشتری برای کار دارند ، یعنی اگر در گذشته یخچال ها فقط بین 200-240 ولت کار می کردند ، اکنون دامنه آنها بیشتر از 170-290 ولت است. یخچال و فریزر دارای قطع ولتاژ بالا و پایین داخلی است اما با تثبیت کننده های ولتاژ داخلی ساخته نمی شوند. استفاده از استابلایزر با چنین وسایلی ممکن است لازم نباشد مگر اینکه ولتاژ در منطقه شما بسیار بالاتر یا پایین از حد عملکرد دستگاه بالا یا پایین برود.

آیا استابلایزر های مختلفی برای وسایل مختلف وجود دارد؟

تثبیت کننده های ولتاژ بسته به دستگاهی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد ، به صورت بهینه ساخته می شوند. آنها بر اساس محدودیت انرژی و ویژگی های یک دستگاه خاص طبقه بندی می شوند. بهتر است بدانید که تمامی وسیله ها در منزل ما به انرژی خاصی محدود ممی شوند. در صورتی که این محدودیت ها را در نظر بگیرید تثبیت کننده می تواند به راحتی ولتاژ را کنترل کند. انواع مختلف استابلایزرها عبارتند از:

1) تثبیت کننده مناسب تهویه هوا

2) تثبیت کننده مناسب وسیله های دیجیتالی (LED تلویزیون LCD / تلویزیون / سیستم های موسیقی)

3) تثبیت کننده مناسب یخچال و فریزر

4) تثبیت کننده مناسب تلویزیون CRT و سیستم های موسیقی

5) تثبیت کننده مناسب ماشین لباسشویی ، تردمیل و فر

6) تثبیت کننده های اصلی

 آیا استابلایزر های مختلفی برای وسایل مختلف وجود دارد؟

 چگونه باید تصمیم بگیرید که کدام تثبیت کننده متناسب با نیاز شماست؟

اولین و مهمترین نکته این است که شما باید کل برق مصرفی لوازم خانگی خود را هنگام اتصال به تثبیت کننده، به ویژه هنگام روشن کردن محاسبه کنید. درک برق مصرفی هنگام روشن کردن وسایل متصل به تثبیت کننده از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا لوازم خانگی یا دستگاه در هنگام راه اندازی دو برابر میزان برق هنگام راه اندازی مصرف می کنند.

لینک: https://www.livguard.com/blog/things-you-should-know-before-buying-a-stabiliser/

 

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر خانگی یا سفارش تولید استابلایزر خانگی با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

1 Comment

  1. رض گفت:

    استفاده خیلی زیادی از توضیحات تان بردم و خیلی ممنون از زحماتتون متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.