چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹
وقتی ترانس از کار بیفتد چکار کنیم؟
وقتی ترانس از کار بیفتد چکار کنیم؟
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
چگونه یک استابلایزر برای خانه خود انتخاب کنم؟
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹
وقتی ترانس از کار بیفتد چکار کنیم؟
وقتی ترانس از کار بیفتد چکار کنیم؟
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹

3 نکته مهم برای محافظت از تجهیزات الکتریکی خود در هنگام رعد و برق

ولتاژهای اضافی که در هنگام رعد و برق و باران شدید رخ می دهد، خطری جدی برای تجهیزات الکتریکی شما محسوب می شود، افزایش قدرت می تواند لوازم شما را در کسری از ثانیه از بین ببرد. هنگامی که صاعقه در نزدیکی شما برخورد می کند، می تواند به سیم کشی خانه شما آسیب برساند. مقاومت در برابر رعد و برق اگر به خوبی انجام نگیرد، می تواند به لوازم الکتریکی منزل شما آسیب برساند، برای جلوگیری از این مشکل شما باید از محافظ استفاده کنید اما استفاده از محافظ چگونه انجام می گیرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به خوبی با اهمیت محافظ در تجهیزات الکتریکی آشنا شوید .

نکته اول:

استابلایزری را نصب کنید که دارای فناوری تاخیر در زمان باشد: اگر رعد و برق به خانه شما اصابت کند ممکن است که افزایش ولتاژ رخ دهد، این افزایش برق می تواند پس از روشنایی و یا در هنگامی که برق دوباره وصل شد اتفاق بیفتد. در این هنگام اگر شما تجهیزات الکتریکی خود را در این مدت روشن کنید انرژی مداوم زیاد می تواند به تجهیزات آسیب جدی برساند. بهترین راه حل برای این افزایش فشار مداوم، نصب یک استابلایزر بزرگ بر روی بخشی است که تجهیزات الکتریکی در آنجا قرار گرفته اند.

استابلایزری که دارای فناوری تاخیر در زمان باشد می تواند سیستم برق را برای چند دقیقه نگه دارد تا ثبات برق را فراهم کند. با این کار از آسیب رسیدن به تجهیزات الکتریکی جلوگیری می شود. برای نصب استابلایزر  تاخیر در زمان باید از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید و هرگز نصب استابلایزر را به تنهایی انجام ندهید زیرا این امر می تواند جان و مال شما را به خطر بیاندازد.

نکته دوم:

توجه داشته باشید که یک محافظ در کل خانه نصب کنید: نصب کردن محافظ باعث افزایش عایق می شود و الکتریسیته اضافی را هنگامی که انرژی افزایش می یابد جذب می کند. نصب یک دستگاه محافظ در برابر افزایش بیش از حد ولتاژ باعث می شود که تجهیزات الکتریکی شما از آسیب در امان بمانند. نصب یک محافظ باعث می شود که برق اصلی خانه که در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد مانند:

سیستم گرمایش، تهویه و … محافظت شود. این عمل بسیار مقرون به صرفه تر از نوار های قدرت است که شامل فناوری HVAC در هر یک از پریزهای برق می باشد. بازهم شما باید از یک تکنسین قابل اعتماد کمک بخواهید که کارهای نصب را برای شما انجام دهد و محافظ را در کل خانه نصب کند. اگرچه ممکن است هزینه ای اضافی باشد اما با استخدام یک تکنسین حرفه ای برای انجام کار اطمینان حاصل می کنید که محافظ به درستی و بدون هیچ مشکی نصب شده است.

نکته سوم:

سیستم خود را در هنگام رعد و برق خاموش نگه دارید: در آخر به آسان ترین و راحت ترین راه برای محافظت از تجهیزات الکتریکی می رسیم، در هنگام رعد و برق افزایش ولتاژ رخ می دهد و می توانید به تجهیزات الکتریکی شما که هیچگونه محافظ الکتریکی بر روی آنها قرار ندارد آسیب برساند. به همین دلیل شما باید در هنگام رعد و برق تمام دستگاه های الکتریکی را در هنگام افزایش ولتاژ از برق بکشید.

اگر چه قطع شدن وسایل برقی بدون سیم در هنگام افزایش برق نمی تواند صدمه ای جدی وارد کند، اما ممکن است باعث خسارت زیادی به دستگاه هایی شود که هزینه تعمیرات آنها بسیار گران است. رعد و برق می تواند به تجهیزات الکتریکی شما آسیب جدی برساند. شما باید نکات فوق را رعایت کنید تا تجهیزات الکتریکی خود را از فشار بالای ولتاژ که در هنگام رعد برق رخ می دهد محافظت کنید.

محافظت از تجهیزات الکتریکی با استفاده از محافظ

چگونه می توان از وسایل با ارزش خود در برابر رعد و برق محافظت کرد؟

در بالاتر به شما توضیح دادیم که رعد و برق چه خسارت های جبران ناپذیری را می تواند به تجهیزات الکتریکی شما وارد کند.

برای جلوگیری از این امر راهکارهای بسیاری را پیشنهاد دادیم اما در ادامه شما را با چندین راه دیگر برای محافظت از تجهیزات الکتریکی آشنا می کنیم.

قطع شدن برق

در هنگام رعد و برق قطع شدن برق بسیار متداول است، کاری زیادی وجود ندارد که بتوانید انجام دهید، اما می توانید از محصولاتی مانند محافظ یا UPS برای تامین انرژی استفاده کنید.

افزایش بیش از حد ولتاژ

اینها در رابطه با قطع برق اتفاق می افتد. هنگامی که برق دوباره متصل شود با ولتاژ بالایی همراه است، این امر می تواند باعث صدمات بسیار زیادی به تجهیزات الکتریکی شود. برای جلوگیری از این امر می توانید از محافظ یا AVS استفاده کنید، UPS نیز به شما کمک خواهد کرد.

ولتاژ بالا

ولتاژ بالا که به تورم نیز شناخته می شود، یک ولتاژ بالای مداوم است که عموما به 250 ولت و بالاتر از 300 می رسد. اگر افزایش ولتاژ بسیار سریع اتفاق بیفتد می تواند برای تجهیزات الکتریکی فاجعه بار باشد. در این جا توصیه می کنیم از محافظ یا AVS استفاده کنید که ولتاژ را به حالت عادی خود بازگرداند.

افت ولتاژ

عموما هنگام بارگذاری شبکه اتفاق می افتد و افت ولتاژبیش از حد را در شبکه توزیع مشاهده می کنید. می توانید دوباره از محافظ یا AVS استفاده کنید یا به طور کلی یک تنظیم کننده ولتاژ اضافه کنید.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر یا سفارش تولید استابلایزر با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

2 Comments

  1. محمد شعبانی گفت:

    باسلام و درود وققتتون بخیر بنده یه محافظ برای وردی رستوران می خواستم برق سه فاز دارم لطفا راهنمایی می کنید؟ قیمت و روش تهیه و نصب توسط تکنسین
    با سپاس

    • مدیر سایت استابلایزر گفت:

      سلام.با توجه به دستگاه های مصرف کننده موجود در رستوران استابلایزر با توانهای متفاوت قابل استفاده است. لذا بهتر است با بخش فروش تماس حاصل فرمائید 02133999173

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.