نقش محافظ چیست؟
نقش محافظ چیست؟
دی ۸, ۱۳۹۹
انواع استابلایزر و نحوه عملکرد آنها
انواع استابلایزر و نحوه عملکرد آنها
دی ۸, ۱۳۹۹
نقش محافظ چیست؟
نقش محافظ چیست؟
دی ۸, ۱۳۹۹
انواع استابلایزر و نحوه عملکرد آنها
انواع استابلایزر و نحوه عملکرد آنها
دی ۸, ۱۳۹۹

وجود یک استابلایزر همراه با یخچال، کولر، تلویزیون، تجهیزات اجاق گاز، مایکروفر، سیستم های موسیقی، ماشین لباسشویی و غیره بسیار معمول است. هدف اصلی استفاده از استابلایزر محافظت از دستگاه ها در برابر نوسانات ولتاژ است.

در واقع، هر دستگاه الکتریکی طوری طراحی شده است که تحت ولتاژ خاصی کار می کند تا عملکرد مورد نیاز را ارائه دهد.

اگر این ولتاژ از مقدار مشخصی کمتر یا بیشتر باشد، ممکن است دستگاه دچار نقص شود و در شرایط منفی بیشتر کار کند یا حتی آسیب ببیند.

در کاربردهای خانگی و صنعتی معمولاً از استابلایزر برای ثابت نگه داشتن ولتاژ استفاده می کنند.

استابلایزر چیست؟

استابلایزر همانطور که از نامش پیداست، در صورت نوسان ولتاژ تغذیه در یک محدوده خاص، ولتاژ را تثبیت یا تنظیم می کند.

این یک وسیله الکتریکی است که ولتاژ ثابت بار را در طی شرایط مورد نیاز فراهم می کند. این دستگاه این شرایط خاص ولتاژ را تشخیص می دهد و ولتاژ را به محدوده مورد نیاز می رساند.

تثبیت کننده های ولتاژ وسیله ای برای تنظیم ولتاژ تغذیه بار فراهم می کنند که برای تأمین ولتاژ ثابت نیستند. آنها بار یا سیستم را در یک محدوده ولتاژ قابل قبول اشغال می کنند.

مدار داخلی تثبیت کننده شامل یک ترانسفورماتور یکسو کننده، مقایسه کننده ها، مدار سوئیچ و رله ها می باشد.

عملکرد استابلایزر و اهمیت آن

چند نوع استابلایزر داریم؟

امروزه انواع مختلف تثبیت کننده های ولتاژ از تولید کنندگان مختلف در بازار موجود است. تثبیت کننده ها برای دامنه طبیعی (برای تولید خروجی 200-240 ولت با تقویت 20-35 ولت برای دامنه ورودی 180-270 ولت) و همچنین دامنه وسیع (برای تولید خروجی 190-240 ولت با تقویت 50-55 ولت) دارای مقدار KVA متفاوتی هستند.

استابلایزرها را در خانه های مختلف و لوازم صنعتی مانند دستگاه تهویه ، تلویزیون های LCD / LED، یخچال، سیستم های موسیقی و ماشین لباسشویی نیز به عنوان یک دستگاه بسیار مهم نصب می کنند.

تثبیت کننده ها مصرف برق کمتری دارند ، معمولاً حدود 2-5٪ از حداکثر بار (یعنی درجه تثبیت کننده). آنها دستگاههای بسیار پرکاربردی هستند.

به طور کلی 95 تا 98٪ از استابلایزرها دارای ولتاژ تک فاز یا سه فاز می باشند. تثبیت کننده های ولتاژ اتوماتیک دیجیتال و غیر دیجیتال از دستگاه های مهمی می باشند که در دسترس عموم قرار می دهند.

برخی از ویژگی های اضافی در تثبیت کننده های مدرن موجود است. از جمله حفاظت در برابر اضافه ولتاژ، حفاظت از اضافه بار، تغییر ولتاژ صفر، حفاظت از تغییر فرکانس، نمایش قطع ولتاژ و غیره.

مزیت های استفاده از استابلایزرها

برق شهر را تثبیت می کند: به علت اینکه برق شهر دارای نوسانات ولتاژ می باشد، استفاده از استابلایزر می تواند تاثیر بسیار بسیار زیادی بر روی عمر و راندمان دستگاه های مصرف کننده داشته باشد.

در برابر اتصال های کوتاه محافظت بالایی دارد: در صورتی که در خروجی یا مدارهای داخلی استابلایزر اتصال رخ بدهد، دستگاه استابلایزر به صورت کاملا اتوماتیک با استفاده از میکروکنترلر خروجی را قطع می کند و از ایجاد هرگونه مشکل برای مصرف کننده جلوگیری می کند.

هزینه مصرف برق را به شدت کاهش می دهد: یکی از مزیت های خاص تثبیت کننده ولتاژ کاهش هزینه مصرف برق با تنظیم ولتاژ می باشد.

جهت مشاوره خرید انواع‌ استابلایزر خانگی یا سفارش تولید استابلایزر خانگی با کارشناسان شرکت با تلفنهای 02133999173 یا 02133999172 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.