استابلایزر خانگی
راهنمای انتخاب بهترین استابلایزر خانگی
آبان ۱, ۱۴۰۲
استابلایزر خانگی تک فاز
انواع استابلایزر خانگی کدام است؟
آبان ۱, ۱۴۰۲
استابلایزر خانگی
راهنمای انتخاب بهترین استابلایزر خانگی
آبان ۱, ۱۴۰۲
استابلایزر خانگی تک فاز
انواع استابلایزر خانگی کدام است؟
آبان ۱, ۱۴۰۲
Show all

استابلایزر سه فاز چگونه کار می کند؟

استابلایزر سه فاز

استابلایزر سه فاز چیست؟

خوشبختانه در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌ های مختلفی برای افزایش طول عمر وسایل برقی ابداع شده است که در این میان استابلایزرها نقش بسیار مهم و حیاتی را ایفا می کنند. متاسفانه جریان برقی که روزانه از آن استفاده می کنیم، نوسانات بسیار شدیدی دارد و اگر ما وسایل برقی را مستقیماً به جریان برق وصل کنیم، این نوسانات باعث آسیب جدی به قطعات داخلی وسایل برقی شده و خیلی زود دچار سوختگی می ‌شوند. این اتفاق درمورد وسایل برقی صنعتی، بسیار گران تمام خواهد شد. در این زمان است که وجود استابلایزر اهمیت پیدا می ‌کند. انواع مختلفی از استابلایزرها براساس نوع وسایل برقی طراحی شده اند که در این مقاله شما را با استابلایزر سه فاز آشنا می کنیم. با ما همراه باشید تا در مورد کاربردهای استابلایزر سه فاز صحبت کنیم.

منظور از استابلایزر سه فاز چیست؟

در ابتدا اجازه دهید در مورد عملکرد استابلایزر با یکدیگر صحبت کنیم. همانگونه که گفته شد، جریان برق نوسانات بسیار زیادی دارد و ما باید وسایل برقی خانه و محل کار را از این نوسانات در امان نگه داریم تا خراب نشوند. استابلایزرها در این زمینه به ما کمک می کنند. در واقع استابلایزر یک دستگاهی است که تضمین می کند جریان برق ورودی به داخل وسایل برقی، هیچگونه نوسانی نداشته و در نتیجه وسیله برقی شما از یک جریان کاملا نرمال و استاندارد بهره‌مند می ‌شود. در واقع زمانی که از استابلایزرها استفاده می ‌کنید، مطمئن خواهید بود که نوسانات و هر گونه کم یا زیاد شدن ولتاژ برق، بیرون از استابلایزر باقی مانده و جریانی وارد وسیله برقی می شود که دارای ولتاژ کاملاً استاندارد است. در چنین شرایطی هیچ گونه آسیبی به وسایل برقی وارد نخواهد شد.
استابلایزرها انواع مختلفی دارند که یکی از مهمترین آن ها استابلایزر سه فاز نام داشته و بیشتر در صنعت از آن استفاده می‌ شود. در واقع استابلایزر سه فاز را می توان در کارخانه ها، یخچال های صنعتی، مخابرات، راه‌ آهن، در اماکن اداری و مجموعه‌های بزرگ همانند بیمارستان ها، هتل ها و حتی بخش های بزرگ رایانه‌ای از آن استفاده کرد. استابلایزرهای سه فاز به گونه ای طراحی شده اند که حتی شما می توانید ولتاژ مورد نظر خود را برای دستگاه تعریف کنید و از این طریق جریان برق براساس همان ولتاژ، به وسایل برقی شما وارد می ‌گردد. بنابراین همه چیز تحت کنترل شما قرار می گیرد.

استابلایزر سه فاز چگونه نصب می شود؟

در صورتی که شما می خواهید برای وسایل برقی در محیط کاری خود از استابلایزر سه فاز استفاده کنید، باید مراحل زیر انجام شود:
– در ابتدا باید دستگاه را باز کنید. قسمت پایینی دستگاه شامل یک ترمینال ورودی و سه ترمینال خروجی همراه با یک نول است.
– اکنون باید سیم های ورودی برق ساختمان را به قسمت ورودی استابلایزر وصل کنید و ترمینال های خروجی استابلایزر را به دستگاه هایی که می خواهید نوسان برق در آن ها کنترل گردد، متصل کنید. در این صورت جریان برق ساختمان وارد استابلایزر شده و براساس ولتاژ مدنظر شما و یا ولتاژ تعیین شده در داخل استابلایزر، نوسان جریان برق تغییر می کند. در نتیجه جریان کاملاً استاندارد به دستگاه مورد نظر شما وارد خواهد شد.

چرا استفاده از استابلایزر سه فاز اهمیت دارد؟

به همه افراد توصیه می کنیم برای اماکن تجاری، اداری، کارخانه ها و یخچال های صنعتی، از استابلایزر سه فاز برای حفظ سلامت دستگاه های برقی بزرگ استفاده کنند. لازم است بدانید که چرا استفاده کردن از استابلایزرها اهمیت بسیار زیادی دارد:
– همانطور که گفته شد استابلایزرها از نوسانات برق جلوگیری می کند. بنابراین وقتی شما این دستگاه را برای کنترل نوسان جریان برق در محیط صنعتی و یا ساختمان های بزرگ استفاده می ‌کنید، مطمئن خواهید طول عمر دستگاه ها افزایش پیدا کرده و آسیبی به آن ها وارد نمی شود. باید این حقیقت را بیان کنیم که بسیاری از آتش سوزی ها در اماکن صنعتی، به دلیل همین نوسانات برق اتفاق می افتد که اگر استابلایزر سه فاز استفاده شده بود، از این اتفاق جلوگیری می شد.
– مسلماً عدم وجود نوسان در جریان برق باعث می شود وسایل برقی حداکثر پتانسیل عملکردی خود را نشان دهند. در صورتی که اگر نوسانات برق وجود داشته باشد، به دلیل اختلال در کارکرد وسایل، شما نمی توانید بهترین کارایی را از آن ها انتظار داشته باشید.
– نکته بسیار مهم که باید به آن توجه داشت، بحث فشاری است که ناشی از نوسانات برق به وسایل وارد می شود. به خصوص اگر شما از وسایل گرمایشی و سرمایشی قدرتمند در محل کار خود استفاده می‌ کنید، باید حتماً دستگاه استابلایزر سه فاز را نصب کنید تا نوسانات برق کم شده و فشار زیادی به وسایل برقی وارد نگردد.
قیمت استابلایزر سه فاز چقدر است؟
مسلما نکته ای که برای همه افراد اهمیت دارد این است که چه مبلغی را باید برای خرید استابلایزر هزینه کنند. این مسئله به چند عامل بستگی دارد:
– شما چه نوع استابلایزر را برای محیط خود انتخاب کرده اید؟ مسلم قیمت استابلایزر سه فاز با استابلایزر معمولی بسیار تفاوت داشته و به همین دلیل است که شما در زمان خرید استابلایزر باید به کارایی مورد نظر خود توجه داشته باشید.
– برند استابلایزر نیز از دیگر مواردی است که بر روی قیمت آن تاثیر می گذارد.
– شما قرار است برای چه مقیاسی و برای چه وسایل برقی از استابلایزر استفاده کنید؟ مسلما در محیط‌های کاری به دلیل اینکه باید وسایل برقی بیشتری تحت پوشش قرار بگیرد، استابلایزر سه فاز، قدرتمندترین نوع استابلایزر بوده و همین مسئله بر روی قیمت نهایی تاثیر می گذارد.

برای خرید استابلایزر سه فاز چه کار کنیم؟

اگر شما به سایت های مختلف مراجعه کنید، حتماً آگهی های مربوط به فروش استابلایزر را مشاهده خواهید کرد و قطعاً این سوال برای شما به وجود می ‌آید که کدام یک از سایت ها، بهترین استابلایزر را برای شما ارائه می دهند. شرکت هایی که در زمینه فروش استابلایزر فعالیت دارند قطعاً سایت هایی را راه اندازی می کنند تا بتوانند مشخصات انواع استابلایزرها را با جزئیات در اختیار مشتریان قرار دهند. البته اگر شما به صورت حضوری برای خرید اقدام می کنید باید حتماً کارشناسان خرید را در کنار خود داشته باشید تا به صورت تخصصی به استابلایزرها نگاه کرده و بتوانید بهترین دستگاه را خریداری نمایید.
برای خرید استابلایزر سه فاز باید به فاکتورهایی همانند تعداد دستگاه برقی که قرار است تحت پوشش استابلایزر قرار بگیرند توجه داشته باشید. همچنین در بین برندهای موجود تحقیق کرده و بهترین برند را انتخاب نمایید تا طول عمر مفید استابلایزر سه فاز افزایش یابد.

استابلایزر سه فاز چگونه ولتاژ را تنظیم می کند؟

لازم است بدانید که توان خروجی ولتاژ استابلایزرها، حداکثر توان است. براساس اینکه قرار است شما از استابلایزر برای چه نوع وسایل برقی استفاده کنید، باید قدرت تنظیم کنندگی ولتاژ استابلایزر را بدانید. برای مثال مسلما ولتاژ مورد نیاز برای وسایل برقی در صنعت نسبت به وسایل برقی خانگی کاملاً متفاوت است.
همانطور که گفته شد، جریان برق نوسانات بسیار زیادی دارد. گاهی اوقات ولتاژ جریان برق ورودی به دستگاه استابلایزر، کمتر از مقدار استانداردی است که در دستگاه استابلایزر برای جریان خروجی تعریف می‌شود و گاهی اوقات میزان ولتاژ ورودی بسیار بیشتر از مقداری است که در دستگاه استابلایزر به عنوان ولتاژ خروجی تعریف شده است.

استابلایزر سه فاز به چه صورت کار می کند؟

تصور کنید که جریانی معادل ۱۸۰ ولت به دستگاه استابلایزر وارد می شود. این در حالی است که مقدار ولتاژ تنظیم شده در استابلایزر، معادل ۲۲۰ ولت است. بنابراین در چنین شرایطی استابلایزر باید به حالت افزایشی کار کند. اختلاف بین مقدار جریان ورودی و مقداری که باید خارج شود، ۴۰ ولت است و استابلایزر باید بتواند این 40 ولت را جبران کند. در چنین شرایطی مدار کنترل کننده دیجیتال، مقدار جریان ورودی، خروجی، جریان بار و جریان IGBT را کنترل کرده و پل IGBT را برای تولید ولتاژ 40 ولت، ایجاد می کند.
اما در حالت دوم فرض کنیم که ولتاژ ورودی ۲۵۰ ولت است این در حالی است که استابلایزر ولتاژ ۲۲۰ ولت را به عنوان خروجی در نظر گرفته است. پس استابلایزر باید به صورت کاهشی عمل نماید. در این زمان نیز مدار کنترل دیجیتال وارد عمل می‌شود. مقدار ولتاژ ورودی، خروجی، جریان بار و جریان IGBT را اندازه گیری می کند تا مجدد پل IGBT تشکیل شود. باید میزان 30 ولت وت از جریان ورودی کاهش پیدا کرده و در نتیجه جریان خروجی معادل ۲۲۰ ولت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.