استابلایزر چیست
استابلایزر چیست؟
دی ۲۲, ۱۳۹۶
راهنمای خرید استابلایزر : تفاوت استابلایزر و محافظ
دی ۲۲, ۱۳۹۶
استابلایزر چیست
استابلایزر چیست؟
دی ۲۲, ۱۳۹۶
راهنمای خرید استابلایزر : تفاوت استابلایزر و محافظ
دی ۲۲, ۱۳۹۶
Show all
استابلایزر-سروو-موتوری

استابلایزر-سروو-موتوری

در این مقاله قصد داریم تفاوت استابلایزر های ترانسی رله ای و استابلایزرهای سروو موتوری را بیان کنیم.

از دیر باز تا کنون دو فناوری فراگیر برای جبران نوسان ولتاژ برق شهر به کار گرفته شده است.

عملکرد استابلایزر ترانسی یا استابلایزر رله ای

در روش نخست، یک اتو ترانسفورماتور یا ترانس با چند خروجی سیم پیچ که هر یک از آنها به رله ای متصل می باشد، به وسیله یک مدار، ولتاژ ورودی را اندازه گیری نموده و با توجه به ولتاژ ورودی ، مشخص میکند که کدامیک از رله ها ولتاژ خروجی را تعیین نماید که در بهترین حالت فاصله ولتاژ بین آنها نمی تواند کمتر از (10) ولت باشد. ساختار قدیمی این دستگاه ها به روش پله-پله ، نمی‌تواند ولتاژ بار را در مقدار ویژه‌ای تثبیت کند. بلکه همواره آن را در بازه معینی نگاه می‌دارد. از دید متخصصان الکترونیک به کار بردن واژه “استابلایزر” یا “استابیلایزر” برای چنین ابزاری که ولتاژ خروجی آن روی یک عدد تثبیت نشده است، نادرست بوده و “ترانس اتوماتیک رله‌ای” برای نام گذاری آن بهتر است. استابلایزر فاراتل یک ترانس اتوماتیک رله‌ای می باشد که فروش بالایی دارد اما اکثر خریداران استابلایزر به این نکته مذکور توجه ندارند.این استابلایزرها را در این قسمت مشاهده نمایید.

استابلایزر رله ترانس

 

عملکرد استابلایزر سروو موتوری

ساختار جدید استابلایزر ها که به آنها استابلایزر سروو موتوری گفته می شود ، که برای جبران نوسان ولتاژ به کار می‌رود، از ترانسفورماتوری که سیم پیچی آن بر روی هسته‌های حلقوی انجام شده استفاده می گردد . بر اساس تغییر تعداد دور سیم پیچ بر روی هسته های حلقوی ، توسط یک جاروبک زغالی که به خروجی متصل است به کمک یک سروو موتور که از میکرو پروسسور هوشمند فرمان می گیرد روی هسته مسی لغزیده و با جابه‌جایی آن ولتاژ خروجی تنظیم می گردد.از آنجا که با جابه‌جایی‌های اندک جاروبک، می‌توان نوسانات کوچک ولتاژ را نیز جبران نمود، این استابلایزرها ( استابلایزر های سروو موتوری ) می توانند ولتاژ خروجی را با سرعت و با دقت بسیار بالا تثبیت نمایند.

استابلایزر های Tobishi تو.بی.شی ژاپن یک استابلایزر سروو موتوری بوده و علاوه بر اینکه محدودیت های استابلایزر های ترانسی را ندارد ، دقت بالاتری نسبت استابلایزرهای مشابه سروو موتوری دارد. این محصولات را در این قسمت مشاهده نمایید.

استابلایزر-سروو-موتوری

استابلایزر-سروو-موتوری

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.